ניצחון לסלקום: משרד התקשורת דוחה ההסכם בין בזק לפרטנר

במשרד התקשורת הוחלט כי ההסכם בין בזק לפרטנר אינו מקובל ולכן פירסם טיוטת תיק שירות חדשה כבסיס להסדרת השירות הבסיסי בשוק הסיטונאי ■ על פי התנאים החדשים האחריות של בעל התשתית, בזק או הוט, תהיה מקצה לקצה

משרד התקשורת דוחה את ההסכם בין בזק לפרטנר וצפוי לפרסם תיק שירות חדש. כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, הוחלט במשרד התקשורת כי ההסכם של שתי החברות אינו מקובל ולכן פירסם טיוטת תיק שירות חדשה שהיא תהיה הבסיס להסדרת השירות הבסיסי בשוק הסיטונאי.

על פי התנאים החדשים משרד התקשורת קובע כי האחריות של בעל התשתית, בזק או הוט, תהיה מקצה לקצה, כלומר מפעיל מתחרה יוכל לקבל חיבור ללקוח מנקודת איסוף נתונים ועד לשקע הראשון בבית הלקוח. תיק השירות החדש הוא לשירות אספקת אינטרנט בסיסי במודל שקיים היום, קרי Bitstream Access, ומודלים אחרים לא נסגרו בשלב הזה.

ההחלטה של המשרד סותמת את הגולל על ויכוח גדול שביטא גישות שונות בין המפעילים. בעוד פרטנר הסכימה עם בזק שהאחרונה תיתן לה אחריות על הקו עד תיבת התקשורת מחוץ לבניין, סלקום דרשה שבזק תיתן אחריות לשירות עד הבית. משרד התקשורת מאמץ את העמדה של סלקום וקובע שהאחריות של חברות התשתית תהיה עד הבית.

לתיק השירות ולאופן שבו הוא ייסגר יש משמעות גדולה מאד בהסדרת השוק הסיטונאי החדש. ראשית המדיניות קובעת שבתוך 9 חודשים מרגע שיש הסכם, מבוטלת ההפרדה המבנית והפיקוח על המחירים בבזק. ולכן אם ההסכם של פרטנר בזק היה מתקבל על ידי המשרד, לכאורה, ניתן היה להתחיל את הספירה לאחור (בתנאי שהיה נסגר גם נושא המחיר).