הסוחר שנעצר בפרשת דנקנר: "מחקתי סכומים אדירים בבורסה"

עדי שלג בביהמ"ש: "עד לפני שנתיים המצב הכלכלי שלנו היה מצוין. הרווחתי המון; היום אין לי תוכניות חיסכון, אני גר אצל ההורים, ורכב המאזדה 3 שלי ממושכן"

עדי שלג, הסוחר שנעצר בפרשת נוחי דנקנר ונחקר ברשות ניירות ערך, טען השבוע בדיון בביץ המשפט כי אין לו אמצעים כלכליים להפקיד את הערבות שנדרשה ממנו, ופירט מצב כלכלי רעוע.

"אני מרצה במרכז האקדמי 'פרס', ואני יועץ בחברה", אמר בדיון שנערך ביום שני בבית משפט השלום בתל-אביב. "עדיין לא נכנסה לי משכורת כי זה סימסטר ראשון. לפני שהתחלתי לעבוד כמרצה, סחרתי בניירות ערך. אשתי ברוקרית בסיטי ברוקר ומתווכת בחברה. החברה שלה. במשך שנים החברה הרוויחה יפה. בשנתיים האחרונות השוק התייבש".

הפרקליטות טענה כי יש בידיה ראיות לפיהן מצבו הכלכלי של שלג אינו בכי רע, אך הוא המשיך ואמר: "כאשר דיברו אתי במעצר, לא היתה משמעות לסכום מבחינתי". הוא התכוון לסכום הערבות שיידרש להפקיד בהיקף של 600 אלף שקל. שלג המשיך ואמר: "רק רציתי שיעזבו אותי ויאפשרו לי ללכת. חשבתי שאוכל להלוות מחברים קרובים. כשזה התפרסם כבר, אנשים לא מעוניינים לסייע לי כספית".

לדברי שלג, "יש לי הורים, וגם לאשתי יש. לאף אחד מהם אין יכולת לסייע. אנו גרים אצל ההורים של אשתי בבית פרטי. יש לי שני ילדים. אני בן 38.5. אם היתה לי יכולת אז לא הייתי עובר לגור בבית הוריי. קודם לכן גרנו בדירה שכורה בתל-ברוך, עליה שילמנו 8,200 שקל.

"עד לפני שנתיים המצב הכלכלי שלנו היה מצוין. הרווחתי הרבה. היתה לנו יכולת להשתכר, ולכן חיינו ברמת חיים אחרת. מחקתי סכומים אדירים בבורסה. אין לנו תוכניות חיסכון. היו לי תוכניות ופתחתי אותן, כמו קרן השתלמות, קופת גמל... את ביטוח המנהלים פדיתי".

עורך דינו של שלג ציין כי "הבית של הורי אשתו משעובד, והבית של הוריו משועבד. ההורים פנסיונרים".

שלג עצמו הוסיף כי הוא יכול לבקש מהוריו 100-150 אלף שקל, וכי "גם רכב המאזדה 3 שיש לי ממושכן".