נתג"ז השלימה גיוס של 400 מיליון שקל באגרות חוב

הגיוס זכה לביקושי יתר בהיקף של 1.4 מיליארד שקל מהגופים המוסדיים בישראל

חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) השלימה היום גיוס 400 מיליון שקל באגרות חוב בריבית אפקטיבית של 3.78% (צמוד למדד). הגיוס זכה לביקושי יתר בהיקף של 1.4 מיליארד שקל מהגופים המוסדיים בישראל. הגיוס, בהובלת סמנכ"ל הכספים של החברה ליעמי וייסמן, מדובר במרווח הנמוך מ-200 נקודות האחוז מעל הריבית שבה מגייסת מדינת ישראל חוב בעל מאפיינים דומים.

על הצלחת הגיוס מעידה העובדה שנתג"ז נשענת על חברת החשמל כלקוח עוגן האחראי ל-85 אחוז מהכנסותיה. למרות זאת מצליחה נתג"ז לגייס כספים בריביות ובמרווחים נמוכים בהרבה מאלה של חברת החשמל. כזכור חברת החשמל הצליחה בקושי לגייס כמיליארד שקלים בחודש שעבר תוך שהיא משלמת ריביות של עד 6.5% במרווח של 455 נקודות האחוז.

הכסף שגייסה נתג"ז ישמש להמשך מימון תכנית הפיתוח של החברה, האחראית על פריסת צנרת הולכת הגז בלחץ גבוה ועל חיבור תחנות הכוח, מתקני תשתית ואזורי התעשייה העיקריים לגז טבעי. בין הפרויקטים שלשם מימונם נערך הגיוס הקמת הקו המזרחי, הקמת הקו לירושלים וכן השלמת הקמת המצוף הימי לקליטת גז טבעי נוזלי.

שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו: "לנתג"ז יש תפקיד מרכזי בהענקת בטחון בתחום האנרגיה למדינת ישראל. היא הזרוע הביצועית של משרד האנרגיה והמים, שמקדמת את מהפכת השימוש בגז הטבעי שמוביל המשרד. פרויקט המצוף הימי, המוקם בקצב מהיר, ויחל לפעול בשבועות הקרובים, הוא פרויקט חשוב בתחום זה. הגיוס המוצלח יאפשר לחברה להשלים פרויקטים חשובים נוספים הנדרשים לפיתוח משק האנרגיה הישראלי".