מנכ"ל חברת PPR הצרפתית: המדינה עומדת ליפול מהר פיסקלי

בראיון לרשת CNBC אמר פרנסואה פינו כי הבעיות הכלכליות של ארצות הברית מתגמדות לעומת אלו של צרפת ■ הוא מאמין שבסופו של דבר ארצות הברית תימנע מהצוק הפיסקלי, אך הגורל של צרפת ואירופה יהיה שונה

הבעיות הכלכליות של ארצות הברית מתגמדות לעומת אלו של צרפת, כך אמר פרנסואה- הנרי פינו, מנכ"ל חברת מוצרי היוקרה הצרפתית PPR בראיון לרשת CNBC אתמול. פינו אמר שאם מה שיקרה בארצות הברית יהיה צוק פיסקלי אז צרפת, הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו, עומדת ליפול מהר פיסקלי.

"כשאנחנו מדברים על הצוק הפיסקלי בצרפת, אנחנו מדברים בעצם על הר, שהוא יותר גבוה מצוק", אמר פינו בראיון. "וכשאנחנו מדברים על המצב בצרפת אז ההצעה היחידה שנמצאת על השולחן הינה העלאת מסים מבלי לדבר על קיצוץ בהוצאות הממשלה. לכן המצב שונה לחלוטין מאשר בארצות הברית".

פינו מתח ביקורת חריפה על התוכנית של ממשלת צרפת בראשות פרנסואה הולנד להטיל מס בגובה של 75% על האנשים העשירים ביותר במדינה והטלת מסים נוספים על רווחים משוק ההון ותשלומי דיבידנד שצפויים להיכנס לתוקף במהלך שנת 2013. נזכיר שבעקבות התוכנית החדשה של הממשלה הצרפתית, רבים מעשירי המדינה החליטו לעזוב ולעבור לגור במדינה אחרת.

מנכ"ל PPR שיבח את ההתנהלות בארצות הברית בנוגע לצוק הפיסקלי וטען שלמרות שכרגע נראה כי יש קיפאון במגעים בין הדמוקרטים לרפובליקנים, בסופו של דבר יהיה פתרון לסוגייה. "אתם פה בארצות הברית מאוד מעשיים, יש לכם כבר פיתרון על השולחן", אמר פינו.

"השאלה שכרגע ניצבת בפניכם היא האם ליישם את התוכניות המוצעות עכשיו או לדחות את יישומן למועד מאוחר יותר? אני מעדיף שתיישמו אותן עכשיו ותמשיכו קדימה", אמר פינו בראיון. "באירופה, אנחנו עדיין מתדיינים לגבי מה צריך לעשות, ולכן המצב שונה לחלוטין".