הנבואה ניתנה לשוטים: הנבואות לשנת 2012 שלא התממשו

ב-CNBC פרסמו רשימה של חלק מהנבואות לשנת 2012 שלא התממשו ■ בין הנבואות היו: פרישה של יוון מגוש האירו, מיתון נוסף בכלכלת ארצות הברית, וזינוק במחיר המניה של פייסבוק

לקראת סוף השנה כל העולם מתחיל לסכם את השנה שחלפה ומתחיל לספק תחזיות לגבי השנה הבאה, והתחום הפיננסי-כלכלי לא שונה בעניין הזה. ברשת CNBC פרסמו רשימה של 10 הנבואות לשנת 2012 שלא התממשו השנה. אנחנו נסקור חלק מהנבואות שמופיעות ברשימה.

במקום העשירי ברשימה של CNBC נמצאים התחזיות לגבי הביצועים של מניית פייסבוק לאחר ההנפקה שלה. התחזיות של האנליסטים עבור המניה היו כל כך טובים עד כדי כך שהחברה העלתה את מחיר היעד מ-28-35 דולר למניה ל-34-38 דולר למניה. אך ביום ההנפקה, ב-18 במאי, סדרה של תקלות במערכת המסחר של הנאסד"ק פגעה במנייה, והיא לא הצליחה לשחזר את מחיר שהייתה בו מאז ההנפקה. כיום מחיר המניה עומד על 27.47 דולר למניה.

במקום התשיעי ברשימה ניתן למצוא את התחזיות לגבי נחיתה קשה של הכלכלה הסינית בעקבות סדרת נתוני מאקרו חלשים יחסית של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם שהתפרסמו בתחילת השנה. בין חוזי השחורות עבור הכלכלה הסיניות היום המשקיע הנודע מארק פאבר וג'ים צ'נוס.

במקום השמיני ברשימה מציינים ב-CNBC את כל הנבואות שדיברו על פרישה אפשרית של יוון מגוש האירו בעקבות המשבר הכלכלי שנקלעה אליו - כידוע, זה לא קרה. נבואות נוספות שלא התממשו בשנת 2012 כולל נבואה למיתון נוסף בכלכלה האמריקאית, אך נתונים שהתפרסמו בחודשים האחרים מצביעים שהכלכלה האמריקאית נמצאת במסלול הנכון לקראת התאוששות. בנוסף, בעקבות המשבר המחריף באירופה היו מי שחשבו כי שנת 2012 תהיה השנה שבה האירו יאבד את הכוח שלו והשווי שלו ירד עד שישתווה לשווי של הדולר, אך זה לא קרה והמטבע האירופי עדיין שומר על יציבות מול הדולר וכיום הוא נסחר סביב שער של כ-1.3 דולר לאירו.