משרד גרוס-קלינהדנדלר-חודק ממזג אליו את משרד יעל דולב

דולב אף תעמוד בראש מחלקת דיני העבודה במשרד, שתמנה לאחר המיזוג 10 עורכי דין ■ עו"ד דוד חודק: "בשנים האחרונות יש 'פליליזציה' של דיני העבודה"

לפני כ-6 חודשים, בחודש יוני 2012, נכנס לתוקפו החוק להגברת האכיפה של דיני עבודה שגיבשו משרדי התמ"ת והאוצר בשיתוף עם ההסתדרות ועם ארגונים חברתיים. החוק מאפשר לראשונה הן להטיל עיצומים כספיים על מעבידים שמפירים את חוקי העבודה, והן אחריות חוקית על חברות ומשרדים ציבוריים שמעסיקים עובדים באמצעות קבלני כוח-אדם.

החוק להגברת האכיפה בשוק העבודה אמור לשנות את דרך ההתנהלות של המעסיקים, הן כלפי עובדיהם הישירים והן כלפי עובדי הקבלן והקבלנים עצמם, ולשפר את מצבם של העובדים. נוסף לכך שהחוק מחייב את החברות במשק לשנות את היערכותן בנוגע לתנאי העובדים, הוא מחייב גם את היערכותם של משרדי עורכי הדין שמייעצים לחברות ולמעסיקים.

על הרקע הזה הגבירו באחרונה רבים ממשרדי עריכת הדין את פעילותם בתחום דיני העבודה, והם אף מגייסים עורכי דין חדשים לשם כך.

משרד עורכי הדין גרוס, קליינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג (GKH) ממזג אליו בימים אלה את פעילותו של משרד יעל דולב, המתמחה בדיני עבודה. 5 עורכי הדין של משרד דולב, בהם המייסדת יעל דולב וכן איתמר נצר, אדם עדי, הילה הרביץ-קוסיאק ועידן פפר, יצטרפו למשרד GKH.

דולב תעמוד בראש מחלקת דיני העבודה המחודשת במשרד, שתמנה עם תום המיזוג 10 עורכי דין.

עו"ד דוד חודק, ראש משרד גרוס, קליינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג, אומר כי תחום דיני העבודה הופך לנחוץ יותר ויותר ומהווה חלק חשוב גם בעת ניהול עסקאות. "בשנים האחרונות חל שינוי בגישה של המחוקק, ששם את התחום ובפרט את זכויות העובדים, בכירים כזוטרים, תחת פיקוח ובקרה, ולכן נדרשים מעסיקים להקפיד על פעולותיהם, שייתכן כי נראות כיומיומיות למתבונן מהחוץ".

חודק מציין כי למגמה ציבורית זו יש להוסיף גם שינויים בתחום התאגדויות עובדים, שמחייבים מתן פתרונות למעסיקים באופן שימזער ככל הניתן את הפגיעה בעסק. "עד כה הייתה אצלנו קבוצה קטנה של עורכי דין שעסקה בדיני עבודה, ורצינו להרחיב ולחזק את הקבוצה הזו באמצעות משרד מקצועי שמתמחה בתחום. משרד יעל דולב עונה על המודל הזה".

- האם וכיצד החוק להגברת האכיפה משפיעה על עבודתכם?

חודק: "מאז כניסתו לתוקף של החוק להגברת האכיפה, ישנה מגמה של 'פליליזציה' בתחום דיני העבודה. כלומר, הטלת אחריות אישית על מנהלים של חברות. לחברה ולמנהליה יש כעת גם אחריות אזרחית וגם פלילית כלפי העובדים שלהם, וגם כלפי עובדים שנותנים שירותים חיצוניים לחברה.

"משמעותה של האחריות הפלילית היא שאם עובד לא קיבל את המגיע לו על-פי חוק, המנכ"ל מסתכן בפלילים. אנחנו נדרשים לתת את התמיכה ואת הליווי המקצועי האיכותי ביותר ללקוחותינו בעניינים הללו".

למרות השינויים והעדכונים בחקיקת דיני העבודה, חודק מציין כי ישנם חוקים שהם "ארכאיים" ומקשים על התנהלות החברות שמשרדו מייצג. "יש לנו אתגר משמעותי להתאים את אופן הניהול של חברות מתקדמות לחוקי העבודה, שחלקם מיושנים וכבר לא מתאימים לשוק העבודה ולעולם העסקי כפי שהוא מתנהל היום".

- מדוע בחרתם למזג דווקא את משרדה של יעל דולב?

"מדובר במשרד בוטיק ותיק ומוערך בתחום העבודה, שפועל משנת 1994 ומתמחה בכל גווניו של משפט העבודה, פרטי וקיבוצי, ומתאים למגוון הלקוחות שלנו. אנו מאמינים במנהיגות המקצועית של יעל דולב וביכולתה להרחיב את הפעילות המקצועית של המחלקה לטובת לקוחותינו".

- האם המהלך נובע גם מתחרות עם משרדים אחרים שהגדילו את היקף הטיפול בתחום דיני העבודה?

"המהלך נובע מתוך האסטרטגיה הפנימית של המשרד והדרישה של לקוחותיו להרחבת מגוון הפעילויות בתחום דיני העבודה. 'השטח' פשוט מחייב מהלך כזה".