הבורסה סגרה ביציבות; כיל ירדה 2.3%, בבילון 4.9%

עליות בבנקים ■ ירידות באירופה בעקבות התפטרות ר"מ איטליה ■ שותפות "תמר" ימכרו גז ב-400 מיליון דולר לדור אלון ■ באגוד מורידים מחיר יעד לכיל ■ בבילון המשיכה לאבד גובה

הבורסה בת"א סגרה היום (ב') במגמה מעורבת, במקביל לסנטימנט השלילי בחו"ל, וזאת על רקע התפטרות ר"מ איטליה מריו מונטי שמעיקה על הבורסה האיטלקית ומציפה חששות הנוגעים למשבר החוב באירופה. מחזור המסחר הסתכם היום בכ-980 מיליון שקל.

ר"מ איטליה הכריז ביום שבת על התפטרותו, מה שסולל את הדרך לבחירות במדינה. מונטי, כלכלן במקצועו, נכנס לתפקידו כראש ממשלה על תקן "טכנוקרט" שיסייע לשקם את כלכלת איטליה, וזאת לאחר חוסר שביעות רצון מתפקודו של רה"מ לשעבר סילביו ברלוסקוני, שמצידו הכריז כי יתמודד שוב בבחירות הקרובות. החשש באירופה הוא כי התפטרותו של מונטי תפגע במשק האיטלקי הנושא את נטל החוב הגדול באירופה - 2 טריליון דולר.

בארה"ב נמשך הקיפאון במגעים בארה"ב בנוגע להסכם על תקציב הממשל שימנע את הצוק הפיסקלי. אם הקונגרס מעוניין לפתור את הבעיה עד סוף החודש יש להציג תוכנית להצבעה עד ה-18 בדצמבר כדי להביא אותה לאישור ב-21 בדצמבר. במילים אחרות, השבוע צפוי מו"מ אינטנסיבי בין הרפובליקנים לדמוקרטים.

בסין פורסמו היום נתוני מאקרו חלשים: היצוא עלה ב-2.9% בלבד בחודש נובמבר בעוד כלכלנים ציפו לזינוק של כ-10%. (לסיפור המלא)

ובארץ, בנק ישראל פרסם היום את פרוטוקולי החלטת הריבית לחודש דצמבר, המנמקים את החלטתו להותיר את הריבית על כנה ברמה של 2%. מהפרוטוקלים עולה כי בנק ישראל העריך כי למבצע "עמוד ענן" לא היו השפעות מהותיות על המשק בישראל. עם זאת, מרבית חברי הוועדה המוניטרית העריכו כי חלה ירידה בקצב הפעילות הכלכלית הריאלית בחודש נובמבר וכי חל שיפור ניכר בהיצע הדירות ובירידת מחירי הדיור.

ויתור בחברה לישראל; הורדת המלצה לכיל

האנליסט דורון דגול מבנק אגוד הוריד את מחיר היעד של כיל מ-48 שקל ל-45 שקל. ההמלצה של דגול נשארת על "החזק". בין ההשפעות לירידת מחיר היעד: תוצאות חלשות יחסית במגזר האשלג של החברה ובמגזר מוצרים תעשייתיים, הנמכת הצפי לרבעונים הקרובים בשל העדר חוזה חתום מול סין והודו בשל ירידה בביקושים העולמיים.

שותפות "תמר", דלק קידוחים , ישראמקו , נובל אנרג'י ואבנר , חתמו עם אלון מרכזי אנרגיה גת מקבוצת דור אלון על הסכם לרכישת גז טבעי מ"תמר" בהיקף של 1.68 BCM ל-15 שנים, תמורת עד 400 מיליון דולר.

מניית בבילון המשיכה לאבד גובה גם היום על רקע דחיית ההנפקה בוול סטריט. מנגד מניות הבנקים רשמו עליות. נציין את לאומי והפועלים .

אמיר אלשטיין, יו"ר חברה לישראל , מוותר על עדכון תנאי העסקתו ועל כתבי אופציות. אלשטיין ביקש מהדירקטוריון כי כהונתו תוארך ב-3 שנים בתנאי השכר הקיימים. בחברה לישראל העריכו שעלות שכרם של השניים השנה תגיע לכ-15.5 מיליון שקל כל אחד, ללא מענק שנתי במידה שיינתן. בסך הכול אמורה הייתה האסיפה הכללית לאשר למנהליה הבכירים של החברה לישראל אופציות בשווי כולל של קרוב ל-100 מיליון שקל.

משקיעי טבע ממתינים לפרסום התוכנית האסטרטגית החדשה של החברה שצפויה מחר (ג'). בוול סטריט מצפים בין היתר להעלאה משמעותית של חלוקת הדיבידנד של טבע.

חברת פרוטליקס הודיעה היום כי החולה הראשון טופל במסגרת ניסוי קליני פאזה I/II בחולי פאברי בתרופת PRX-102 של החברה. PRX-102 הוא אנזים אלפא גלקטוזידאז A רקומביננטי ייחודי של פרוטליקס שעבר מודיפיקציה כימית, אשר מפותח לשמש טיפול אנזימי חלופי ארוך טווח למחלת פאברי.

חברת קמהדע אישרה הבוקר את הפרסום ב"גלובס" כי היא בוחנת אפשרות להנפקה לציבור של מניות החברה בארה"ב ולרישומן בבורסה בארה"ב. בקמהדע מציינים, עם זאת, כי טרם נתקבלה החלטה במוסדות החברה בדבר התנאים הבסיסיים של הנפקה אפשרית כאמור ואין כל ודאות באשר להוצאתה לפועל.

יוסי מימן הגיש למחזיקי האג"ח של אמפל הצעה חדשה: יקבלו מניות מועדפות בחברה בתמורה לפטור מתביעות נגד בעל השליטה והנהלת החברה.