בכיר בגולדמן זאקס: "אני אופטימי לגבי הצוק הפיסקלי"

ג'ון וולדרון, ראש שירותי בנקאות השקעות: "בסופו של דבר, קשה להגיד שלצוק הפיסקלי יש השלכה שלילית על פעילות המיזוגים והרכישות בשוק"

"באירופה יש בעיה משום שיש שם יותר מדי חובות ופחות מדי צמיחה. אירופה מתמודדת עם מספר בעיות מבניות, בייחוד בפריפריה, שם יש אוכלוסיה מתבגרת. יש באירופה בעיות מבניות בשוק העבודה ובכוח העבודה", כך אמר היום (ב') ריאן בלוט, סגן נשיא קרן פימקו, בפאנל שעסק במודלים כלכליים לחיזוי, השקעות עולמיות, טרנדים והזדמנויות, בוועידה ישראל לעסקים 2012 של "גלובס". עוד ציין בלוט כי "הסיכון במצב באירופה הוא לא רק במובן הפיסקלי, אלא גם בהשלכות הפוליטיות והחברתיות הגלומות בו".

פרופסור סטיב קין, מומחה לכלכלה ולמימון באוניברסיטת מערב סידני אמר בפאנל כי "בגלל המענקים הממשלתיים, המגזר העסקי הפסיק להגיב לשיעורי החובות שלו". בעניין המצב באירופה, קין סבור כי האזרחים במדינות דרום אירופה יתקשו לקבל את תכניות הצנע שהממשלות מנסות לקדם שם במתכונתן הנוכחית.

ד"ר יוקון הואנג, שנמנה עם פרשניו הקבועים של ה"פיננשל טיימס", אמר כי "המנהיגות בסין צופה שהכלכלה הסינית תצמח השנה ב-7.5%-8%, אבל הבעיה היא שהשווקים עדיין לא החליטו אם זה טוב או לא".

לדברי הואנג, "אם מסתכלים על התחזיות של הבנק העולמי קדימה ל-5-6 שנים, אפשר לראות שהוא תמיד שגה בצפי לסין, עניין נדיר בבנק העולמי, משום ששיעורי התל"ג של סין לא מתואמים לשיטת הערכות הבנק. מספרי התל"ג לא מתאימים למציאות וצנועים מדי".

ג'ון וולדרון, ראש שירותי בנקאות השקעות, חטיבת בנקאות ההשקעות גולדמן זאקס אמר כי "אני די אופטימי לגבי הצוק הפיסקלי. בסופו של דבר, קשה להגיד שלצוק הפיסקלי יש השלכה שלילית על פעילות המיזוגים והרכישות בשוק".

לדבריו וולדרון, על בסיס הפעילות האחרונה שהוא מכיר בתחום המיזוגים והרכישות, ברבעון השלישי והרביעי של השנה השתפר המצב ביחס לרבעונים קודמים, אולם ביחס ל-2011, הפעילות בתחום זה נמוכה בכ-15% ביחס להיקפה ב-2011. וולדרון ציין כי במבט להמשך, הצפי הוא להמשך שיפור, עם החילוץ מהצוק הפיסקלי בארה"ב וכי בגולדמן זאקס יחסית שוריים להמשך הפעילות בשוק. יחד עם זאת הוא אמר כי נדרשת לשוק סביבה עם יותר וודאות.