דש-מיטב מפטר 100 עובדים; רביב: "הבחירה לא קלה"

מנכ"ל בית ההשקעות בראיון בלעדי ל"גלובס": "בתהליך מעורבים אנשים מוכשרים עם ניסיון רב. ברור שניאלץ להיפרד מחלקם"

לאחר חרושת השמועות, נקבעה ההנהלה החדשה של בית ההשקעות המאוחד דש-מיטב. עוד נקבע, כי במסגרת המיזוג בין דש למיטב יפוטרו כ-100 עובדים, וכמות העובדים שתגיע לגוף הממוזג משני בתי ההשקעות תהיה שווה.

"הבחירה לא הייתה קלה. בתהליך הזה מעורבים אנשים מוכשרים עם ניסיון רב ומקצועיות מוכחת. היה ברור שניאלץ להיפרד מחלקם. זה לא זמן לחגיגות", אומר אילן רביב, מנכ"ל מיטב, ומי שצפוי לנהל את בית ההשקעות השני בגודלו בישראל לאחר המיזוג עם דש, אשר יעסיק על פי ההערכות כ-700 עובדים.

בראיון בלעדי ל"גלובס" התייחס רביב לפרסומים השונים בנוגע לזהות ההנהלה הבכירה של בית ההשקעות, ושם קץ לחרושת השמועות ולספקולציות בנוגע למבנה הארגוני הצפוי: בראש חברת הגמל והפנסיה יעמוד איציק אסטרייכר; לתפקיד מנכ"ל קרנות הנאמנות ימונה רפי ניב; סמנכ"ל המכירות יהיה עידו בירמן; כסמנכ"ל הכספים יכהן דוד דרעי; בראש חברת תעודות הסל ימשיכו לכהן דוד אללוף ואייל סגל; בראש חברת התיקים יעמוד עופר דורי; כמנהל ההשקעות הראשי ימונה יאיר ספלטר; ועל ההשקעות של חברת הגמל והפנסיה יהיה אמון יניב צלאל. שבעת המנהלים יעבדו בכפיפות לרביב.

לאחר שלא מונו לתפקידי מפתח, צפויים דן פנחסי (כיום מנכ"ל חברת הגמל של דש), אורי אפרת (מנכ"ל חברת התיקים של מיטב), אייל גונן וניסים לאחם (סמנכ"לי הכספים במיטב וד"ש איפקס, בהתאמה) לעזוב את בית ההשקעות.

חבילת פיצויים מוגדלת

"כששני גופים מתמזגים, הרבה תפקידים הופכים כפולים. אנחנו משתדלים לעשות הכול באופן כמה שיותר מסודר ולהקל על המעורבים, כולל ליווי המפוטרים על-ידי חברה חיצונית. לאף אחד לא נעים לראות את המנהל שלו עוזב", הסביר רביב.

לכל המפוטרים תוענק חבילת פיצויים מוגדלת, המבוססת על ותק. מדובר במענק שנע בין ארבע משכורות חודשיות לבין סכום מינימלי של 15 אלף שקל לעובד. נוסף על כך, המפוטרים יזכו למעטפת ליווי, שתכלול ייעוץ תעסוקתי ופנסיוני.

עם זאת, לא כל העובדים המפוטרים יעזבו באופן מיידי, וחלקם יתבקשו להישאר בתפקידם לתקופה נוספת (לא יותר מתשעה חודשים). אלה שיסכימו להישאר לתקופת חפיפה יזכו למענק נוסף. לדברי רביב, מענק זה יהיה שווה ל-25% מהמשכורת החודשית (ברוטו) של העובד עבור כל חודש נוסף. במקביל, תינתן לעובד עדיפות במכרזים פנימיים לתפקידים בחברה.

ומה באשר לעובדים שימשיכו בגוף הממוזג? "קבענו טווח תגמול ראוי לכל תפקיד", מבהיר רביב, "אולם חלק מהעובדים המשובצים בתפקידי ניהול יעברו תהליך של התאמת שכר. מדובר בתהליך שהוא הכרחי, וכולל הפחתה שנעה בטווח של 10%-25% לעובד". זה המקום להזכיר, כי על רקע כניסתו הצפויה של תיקון 20 (חוק שכר הבכירים), החליטו בעלי בתי ההשקעות המתמזגים להפחית ביוזמתם את שכרם.

במסגרת זו הופחתה בכ-20% עלות שכרם של צבי סטפק ושל בנו אבנר, שישמשו כדירקטורים פעילים בבית ההשקעות. השניים אמורים היו לקבל חבילת תגמול שנתית של 3.75 מיליון שקל כל אחד. גם שכרו של יו"ר בית ההשקעות, אלי ברקת, הופחת ב-20%.

שכרו של רביב, שצפוי לעמוד על 1.8- 3.3 מיליון שקל, הופחת בשיעור של 12%-50%. רביב לא הסתפק באישור הדירקטוריון לתנאי העסקתו, וביקש כי גם בעלי מניות המיעוט יאשרו את תנאי השכר החדשים שלו, במתכונת של תיקון 20 לחוק החברות (חוק שכר הבכירים). "התגמול שהדירקטוריון אישר ראוי בעיני, ואין לי סיבה להסתיר שום דבר. לכן, ראיתי לנכון להעביר את הנושא לאישור האסיפה הכללית. אני לא חושש שהם יראו את הדברים אחרת", הסביר רביב את המהלך.

"2013 תהיה שנה מורכבת, שכן ברור שהמיזוג לא יסתיים בחודש או ברבעון הקרוב", סיכם רביב, שלקח חלק במיזוגים קודמים של מיטב עם גאון אחזקות וישיר בית השקעות. "במקביל להשלמת המיזוג, אנחנו בונים את תוכנית העבודה לשנת 2013. התהליך כולל לא מעט אספקטים, החל מקשירה בין מערכות המידע ועד לאיחוד המשרדים. אנחנו מתכוונים למתג את הבית מחדש בפרויקט גדול".