מחר: האחיות ינטשו את המחלקות; המדינה תבקש צווי מניעה

ממחר בתשע בבוקר ינטשו האחיות את המחלקות בבתי החולים, למשך 4 שעות בשלב ראשון ■ משרדי האוצר, הבריאות וקופ"ח כללית החליטו לפנות מחר בבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בבקשה למתן צווי מניעה

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, הודיעה הערב כי ממחר בתשע בבוקר ינטשו האחיות את המחלקות בבתי החולים, למשך 4 שעות בשלב ראשון.

מנגד, משרדי האוצר, הבריאות וקופ"ח כללית החליטו לפנות מחר בבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה למתן צווי מניעה לשביתת האחיות. על פי האוצר, ההחלטה התקבלה נוכח סירובן של הסתדרות האחיות לנהל משא ומתן אמיתי, ולדון ברצינות בהצעות שהעלה משרד האוצר ולאור הנזק לציבור ההולך ומתעצם.

המו"מ עם הסתדרות האחיות פוצץ היום בשעות הצהריים, לאחר שיו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן זעמה על כך שאל הפגישה שנקבעה מבעוד מועד לא הגיעו הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם וסגן הממונה על התקציבים משה בר סימנטוב, אלא דרגים זוטרים יותר.

"בשעה שהאחיות קורסות תחת הנטל וחולים נמצאים בסכנת חיים בשל המחסור הקשה באחיות, החליטו באוצר להמשיך למרוח את הזמן ולא לנהל מו"מ רצוף ואינטנסיבי כמתחייב ממצב החירום הלאומי", מסרה כהן.

מקדם יותר הערב התייחס יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שנשא דברים בוועידת ישראל לעסקים, לשביתת האחיות, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב - "אתה מכיר את בעיית האחיות, היית בעניין, כנס ביחד איתי לעובי הקורה וניתן למקצוע האחיות את ההכרה שהוא ראוי לה. נחזיר למלאכיות את ההכרה שמגיעה להן".