המשרד להגנה"ס נערך לטיפול בזיהום מקידוחי נפט-גז בים

המשרד להגנת הסביבה מתכוון להצטייד בשתי ספינות מיוחדות שיאפשרו טיפול בזיהומי ים במקרה של דליפת מאחד הקידוחים בים התיכון ■ עלות ההיערכות מוערכת ב-22 מיליון שקל

המשרד להגנת הסביבה מתכוון להצטייד בשתי ספינות מיוחדות שיאפשרו טיפול בזיהומי ים במקרה של דליפת מאחד הקידוחים בים התיכון, ובכוונתו להקים תחנות למניעת זיהום באשקלון ובחיפה. עלות ההיערכות של המשרד למצב של זיהום הים בעקבות דליפה אפשרית מקידוח מוערכת בכ-22 מיליון שקל, ואמש סוכם כי משרד האוצר יקצה לשם כך את הכסף. במשרד להגנת הסביבה אמרו היום (ג') כי הסיכומים עם האוצר הושגו לאחר שאיים כי במידה והכסף לא יוקצה, אנשיו לא יתמכו בוועדות התכנון בהקמת קידוחי נפט לחופי ישראל.

שתי הספינות שעתידות להירכש יישאו אמצעים המאפשרים שאיבת דלק מהים ובכוחן לשהות בים הפתוח זמן רב. עוד כוללת ההיערכות של המשרד להגנת הסביבה, קליטה של 9 בעלי מקצוע שיופקדו על התחום. "אסור להמשיך ולהסתמך על המזל וחייבים להיות ערוכים לתקלות שיתרחשו בקידוחים ויגרמו לזיהומים קשים", מסרה מנכ"לית המשרד, אלונה שפר קארו, "ההסכם שהושג עם משרד האוצר מאפשר לנו להמשיך ולקדם את פעילות הקידוחים במקביל לבניית מערך טיפול בזיהום שייתן מענה מהיר ומקצועי באירועי חירום".

במשרד להגנת הסביבה ציינו היום, כי התפתחות הפעילות במרחב הימי בשל קידוחי הגז והנפט העלתה את הצורך להגביר את הפיקוח על הנעשה בטווח של עד כ-150 קילומטר מחופי הארץ. זאת, לצד פעילות ימית נרחבת של כ-2,000 אוניות סוחר.

על פי נתוני המשרד, מדי שנה מתרחשות כ-60 תאונות של כלי שיט במימי הים התיכון וכ-15 מהן גורמות לזיהום הים בשמן.