פיליפס תקלוט עשרות עובדים למרכז המו"פ החדש בישראל

הנשיא פרס שביקר היום בפיליפס: "מה שראיתי גדול מכל חלומותיי"

חטיבת הבריאות של תאגיד פיליפס הכריזה היום (ד') על הקמת מרכז פיתוח חדש בישראל. המרכז יתמקד בעיקר בתחומי עיבוד וניתוח התמונה, ויעסוק במחקר לטווח רחוק בתחום, אך גם בפיתוח אפליקציות לשווקים הקיימים היום, כגון אפליקציה לקולונוסקופיה וירטואלית או לצנתור וירטואלי.

המרכז החדש יעסיק עשרות מדענים, אנשי עיבוד תמונה, מהנדסי תוכנה וקלינאים, אשר תפקידם יהיה להתאים את הפיתוח לצרכים של הרופאים.

מהחברה נמסר כי "ההחלטה של פיליפס העולמית מהווה פריצת דרך ונובעת מההישגים והפיתוחים הרפואיים המצוינים של עובדי פיליפס בחיפה".

המרכז של פיליפס בחיפה מעסיק היום 600 עובדים, ומתמחה בעיקר בתחום ה-CT, סורק הדמיה תלת ממדי.

ההכרזה על הקמת מרכז הפיתוח נערכה במהלך ביקור של הנשיא שמעון פרס במפעל, בו השתתפו גם סגן נשיא פיליפס העולמי ומנכ"ל חטיבת האפליקציות הקליניות, יאיר בירמן.

פרס אמר לעובדים כי: "מה שראיתי בסיורי בפיליפס גדול מכל חלומותיי. אתם מפתחים את כלי הרפואה המתקדמים ביותר בעולם מישראל. זוהי חוויה מדהימה עבורי של הזדהות עם עומק המחקר, עם ערכי מצוינות ופריצת דרך אמיתית".

"אחריות על כל האפליקציות"

בשנים האחרונות הועברה למרכז בחיפה האחריות על תחום תחנת העבודה המתקדמת של פיליפס, כולל החומרה בתחנת העבודה והאפליקציות הייחודיות שלה. האפליקציות הייחודיות מפותחות במספר מרכזים של פיליפס ברחבי העולם, למשל בארה"ב, הולנד והודו, אך התחום מנוהל, ע"יי יאיר בירמן, מהמרכז בחיפה.

בירמן מסביר היום ל"גלובס" כי: "התחום משמעותי במיוחד בפיליפס כי קיבלנו אחריות על כל האפליקציות שמושכות תמונות מכל אמצעי ההדמיה, אם זה CT, MRI, אולטרה סאונד, רפואה גרעינית ועוד.

"בתחום הזה חייבים להתקדם, והמקום שפיליפס בחרה בו לפתח את האפליקציות העתידיות, הוא חיפה. אנחנו מתכננים להגיע למקומות שהיום רק ניתן לחלום עליהם. למשל שילוב תמונות הדמיה ממקורות שונים - נניח שילוב תמונה של מבנה הלב מ-MRI, יחד עם תמונה של תנועת הלב מאולטרהסאונד. היום הרופא צריך לבנות את התמונה המשולבת אצלו בראש - ולא תמיד הוא יכול לעשות זאת. באמצעות הטכנולוגיה הזו נוכל להשפיע בצורה דרמטית על הטיפול".