ישראל תדחה החתימה הסופית על הסכם שמיים פתוחים

במשרד ראש הממשלה טענו כי ההחלטה שלא לחתום על ההסכם הסופי היא בשל תקופת בחירות ■ בהתאחדות המלונות בישראל טוענים כי לביטול החתימה על הסכם שמים פתוחים עם האיחוד האירופי משמעות חמורה מאוד שתסב נזק גדול

משרד התחבורה הודיע היום (ד') כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה את שר התחבורה, ישראל כץ, שלא לחתום על הסכם שמיים פתוחים סופי עם האיחוד האירופה בשל הבחירות הקרבות.

הנימוק לדחיית החתימה, שהייתה אמורה להתקיים בשבוע הבא (ה-20 בדצמבר), נובעת מהצורך "להימנע מקבלת החלטות בעלות משמעות מרחיקת לכת ערב בחירות ומתוך עקרון של ממשל תקין ערב הבחירות", לשון הודעת משרד התחבורה.

בהתאחדות המלונות בישראל מיהרו להגיב כי לביטול החתימה על הסכם שמים פתוחים עם האיחוד האירופי משמעות חמורה מאוד שתסב נזק גדול. "ההחלטה עומדת בניגוד גמור להחלטות ממשלה קודמות לקידום הנושא וגם בניגוד מוחלט להחלטת ממשלה רק מלפני כשבועיים לקדם את התיירות כתעשייה בעדיפות לאומית".

עוד נמסר מהתאחדות המלונות כי הנזק כתוצאה מכך הוא עצום, ו"למרבה האירוניה בא דווקא בתקופה של משבר בתיירות בעקבות מבצע 'עמוד ענן'. אין ספק כי אי חתימה כעת על הסכם התעופה עם האיחוד האירופי פוגע בציבור רחב של עשרות אלפי עובדים בתעשיית התיירות, וכל זאת כדי לשמור על טובת סקטור צר".

עוד מצרים בהתאחדות כי "בימים אלה עמד להיחתם הסכם עם חברת התעופה ראיין איר, שעמדה להביא לאילת 50,000 תיירים בחודשים הקרובים. משמעות ביטול החתימה מול האירופים בשבוע הבא: הפלת ההסכם גם עם ראיין איר, ובאופן דומה יימנעו הסכמי תעופה נוספים גם עם חברות אירופאיות אחרות ויימנע בואם של מאות אלפי תיירים בשנה הקרובה ובשנים הבאות. אם מדינת ישראל לא תשכיל להצטרף לקהילה הבינלאומית בכל הקשור בחופש התנועה בין המדינות, אשר הסכם התעופה עם האיחוד האירופי הוא חלק ממנו, לא תהנה מתנועת התיירות ההולכת וגדלה בעולם".

מי שבוודאי שמח על כך מאוד הן חברות התעופה הישראליות בכלל ואל על בפרט המתנגדת נחרצות להסכם שמיים פתוחים בטענה שזה יפגע בה בשל אי תחרות הוגנת.