שרי אריסון לביהמ"ש: להפחית את המס על הפנטהאוז בת"א

אריסון מערערת על מס הרכישה שקבעה רשות המסים שעליה לשלם בגין דירת הפאר שרכשה במגדלי גינדי בת"א, בטענה כי שומת המס התבססה על ההנחה שמחיר דירת הפאר יהיה 56.7 מיליון שקל, ולא 51.5 מיליון שקל כפי ששילמה

שרי אריסון מערערת על מס הרכישה שקבעה רשות המסים שעליה לשלם בגין דירת הפאר שרכשה תמורת 51.5 מיליון שקל במגדלי גינדי תל-אביב (פרויקט G).

אתמול (ד') הגישה אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב ערר על החלטת מנהל מיסוי מקרקעין באזור תל-אביב, בטענה כי יש להפחית את גובה שומת המס שנקבעה לה בגין רכישת הדירה.

זאת, בנימוק כי השומה שהוציאה רשות המסים התבססה על ההנחה שמחיר דירת הפאר יהיה 56.7 מיליון שקל - ולא 51.5 מיליון שקל, כפי ששילמה אריסון בסופו של דבר.

"השינוי שחל במערכת ההסכמים מול הקבלן תוך כדי הליך מסירת הדירה צריך להשפיע על שומת מס הרכישה", כתבה אריסון בבקשה באמצעות משרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן ושות'.

בספטמבר 2006 חתמה אריסון על הסכם עם חברת גינדי החזקות ביחס לרכישת דירה גמורה ומוכנה לאכלוס בפרויקט. הדירה ממוקמת בקומות 29-31 בבניין הממוקם ברחוב אבן גבירול בתל-אביב, והיא הייתה אמורה להימסר לאריסון כשנתיים לאחר החתימה. ואולם, בפועל, הדירה נמסרה לאריסון במצב ראשוני ובלתי גמור ובאיחור של שנתיים - רק בסוף אפריל 2012.

לדברי אריסון, רשות הוציאה לה את שומת המס בפברואר 2007, והשומה נקבעה בהתאם למדרגות מס רכישה שהיו בתוקף ביום המכירה. ואולם, לטענתה, במהלך הבנייה נודע לאריסון כי היא תקבל את הדירה בעיכוב רב, ולכן חתמו הצדדים על תוספת להסכם הראשון, בה נקבע כי אריסון תקבל את הדירה ברמת "מעטפת" בלבד. כתוצאה מכך הופחת מחיר הדירה מ-56.7 מיליון שקל בהסכם המקורי ל-51.5 מיליון שקל בהסכם המתוקן.

לטענת אריסון, כשהיא ביקשה לתקן את שומת המס החלה על הדירה, לאור השינוי במחירה, דחתה רשות המסים את בקשתה, בטיעון כי המועד להגשת בקשה לתיקון השומה חלף. על החלטה זו הגישה אריסון את הערר.