אותיות קטנות: מיקרוסופט גובה תשלום על שירותים חינמיים

שירות סקיי דרייב ניתן בחינם במחשבים, טאבלטים וסמארטפונים - אבל בסביבה סגורה, בה לצרכנים אין תחרות, מיקרוסופט גובה תשלום

שרות הסקיי דרייב של מיקרוסופט, מציע למשתמשים יכולות לאחסן בחינם תמונות, קבצי וידיאו ומסמכים ללא עלות ולגשת אליהם ממגוון רב של פלטורמות. למשל, מחשבים עם חלונות ומק, טאבלטים וסמארטפונים. מדובר בשירות מוצלח, שבא להתחרות במוצרים כמו דרופ בוקס וגוגל דרייב.

השבוע מיקרוסופט הודיעה, שסקיי דרייב מגיע גם לקונסולת המשחקים שלה - אקס בוקס 360. מה שבחברה קצת פחות קידמו שיווקית, שהמשתמשים המחזיקים בבית את האקס בוקס, יצטרכו להתחבר לשירות הלייב גולד ולשלם עליו כסף, בשביל לקבל אפליקציה שניתנת בחינם בכל פלטפורמה אפשרית היום. עלות השימוש בלייב גולד לא זולה: 38 שקל לחודש (10 דולר), 95 שקל (25 דולר) לשלושה חודשים ו-227 שקל (60 דולר) לשנה. שירות האונליין המתחרה של סוני לפלייסטיישן 3, ניתן ברובו בחינם.

ראוי לציין ששירות הלייב גולד, נועד במטרה הראשונה לאפשר משחקים מרובי משתתפים עם חברים ברשת ולגשת למגוון גדול של אפליקציות, למשל, דפדפן אינטרנט אקספלורר, שגם כאן, מחייב תשלום להשתמש בו. השימוש בדפדפן בפלייסטיישן 3 ניתן בחינם.

ברורה מה הסיבה שמיקרוסופט גובה כסף עבור השימוש בלייב גולד, אבל היא בעצם יוצרת התנייה, שמחייבת צרכנים שלא מעוניינים במשחקים מרובי משתתפים, לשלם כסף עבור גלישה באינטרנט אקספלורר וצפייה בתמונות שלהם בסקיי דרייב. מלבד זה, בישראל, אי אפשר לקבל את כל שירותי הערך המוסף של לייב גולד, כמו ערוצי טלוויזיה והצרכן מקבל תמורה חלקית.

התוצאה מהתשלום עבור סקיי דרייב, היא שמיקרוסופט מנצלת פלטפורמה שהיא שולטת בה, בניגוד לטאבלטים, מחשבים וסמארטפונים עם חלונות, בהם היא חייבת להיות פתוחה ולהציע גישה גם למתחרים עקב התחרות בשוק.

סקיי דרייב ניתן להפעלה בפקודות קוליות או באמצעות תנועות הידיים באוויר באקס בוקס 360, באמצעות אביזר התנועה של החברה קינקט. מיקרוסופט מאפשרת גם פעולות שונות בגרסת האקס בוקס שלה, למשל, צילום תמונה עם סמארטפון ווינדוס פון, כאשר התמונה מופיעה באופן מיידי על מסך הטלוויזיה. מלבד זה, יש אופציה לקביעת מצגות של תמונות שונות.

ממיקרוסופט טרם נמסרה תגובה.