צביקה אורן: צפוי גל פיטורים וסגירת עשרות מפעלים

הארגונים הכלכליים: הגזירות למגזר העסקי ב-2013 יעלו כ-2.5 מיליארד שקל

כחודש וחצי לפני הבחירות, המגזר העסקי יוצא למאבק בתוכנית לייקר את הארנונה ואת תעריפי המים והחשמל: חישובים שעשו בימים האחרונים ארגונים החברים בלשכת התיאום העלו, כי היקף הגזירות לשנת 2013 עלול לעלות למגזר העסקי כ-2.5 מיליארד שקל. על רקע הנתונים, כינס יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, צביקה אורן, דיון בניסיון לתאם מהלכי מחאה לסיכול גל ההתייקרויות. בארגונים הכלכליים אמרו, כי משמעות הגזירות היא גל פיטורים וסגירה של עשרות מפעלים ובתי עסק.

לדיון החירום שהתקיים היום (ה') בתל אביב הגיעו נציגי 14 הארגונים הכלכליים שמייצגים את הסוחרים והיבואנים, המלונאים, האיכרים, הקבלנים ועוד. במהלך הדיון סוכם על תכנון "כנס מחאה ענק", שבו יקראו לממשלה לפעול לעידוד המגזר העסקי ולחדול ממהלכים שיובילו לפגיעה בצמיחה במשק.

חלק מראשי הארגונים קראו לנקוט במהלכים תקיפים וחריפים אף יותר, בניסיון למנוע את ייקור החשמל והמים. "הממשלה חצתה כל קו אדום בנוגע למה שקורה עם המגזר העסקי, ומישהו יצא משליטה", אמר אחד ממשתתפי הדיון: "אין ספק שהמגזר העסקי יוצא למערכה נגד תוכנית הגזירות הממשלתית ואת הפעולות נראה עוד לפני תחילת השנה החדשה כי אז צפויות להיכנס לתוקף כמה התייקרויות שיעיקו מאוד על מגזר זה".

לדברי גורמים אחרים, ההערכה שלפיה עלות הגזירות תסתכם בכ-2.5 מיליארד שקל - שמרנית, ויתכן שבפועל המגזר העסקי יספוג עלויות גבוהות הרבה יותר: "הקש ששבר את גב הגמל הוא ההתייקרות של 7.5% במחיר המים והאישור החריג להעלאת הארנונה בתחילת השנה. אלה, כמו גם הורדת המכסים השיטתית לצד התייקרות נוספת במחיר החשמל שצפויה לאפריל - פוגעים במגזר העסקי. אין מנוס מלהסיר את הכפפות", אמר ל"גלובס" בכיר מאחד הארגונים.