מליסרון לביהמ"ש: לבטל את כתב האישום בגין הרצת האג"ח

מליסרון ועופר השקעות טוענות כי המדינה לא מסרה לבאי-כוחן את חומרי הראיות המהותיים, ולכן סיכלה את זכותן לקיום שימוע בצורה תקינה

החברות עופר השקעות ומליסרון מבקשות היום (ה') מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לבטל את כתב האישום שהוגש נגדן בגין הרצת שערי האג"ח של מליסרון, בטענה כי לא ניתנה להן הזכות לקיים שימוע בצורה תקינה, וכן בטענה כי חלה פגיעה מהותית וחריגה נוספת בזכותן להליך הוגן.

כזכור, בכתב האישום שהגישה הפרקליטות בתיק מליסרון מואשם אבי לוי, מנכ"ל החברות בקבוצת מליסרון, כי בנובמבר 2009, לקראת הנפקת אג"ח של מליסרון (הרחבת סדרה ד'), פעל עם גולן מדר, מנהל כספים בחברת עופר השקעות, להעלאת שער האג"ח בשוק באמצעות רכישתן. השניים עשו כך, על-פי כתב האישום, על מנת שהמחיר בהנפקה ייראה אטרקטיבי לעומת מחיר השוק. בכך, טוענת הפרקליטות, ניסו השניים להגביר את סיכויי ההצלחה של ההנפקה.

נציגי החברות טוענים היום כי סוכלה זכותם למימוש זכות השימוע, בכך שלא נמסר להם או לבאי-כוחם חומר ראיות מהותי המהווה את ליבת החקירה נגדם, ולכן יש לבטל את כתב האישום, מתוקף אי-מימוש זהזכות המהותית לשימוע כהלכתו, הקבועה בסעיף 60 א' להסד"פ.