ליברמן מגיב: "לא מתכוון להתפטר; רדפו אותי 16 שנה"

שר החוץ ליברמן כינס הערב מסיבת עיתונאים ובה הגיב לראשונה על ההחלטה להעמידו לדין בפרשת השגריר: "את ההבטחה להתפטר נתתי בנוגע לחשדות בתיק אחר", אמר ליברמן - והבטיח תשובה סופית בכפוף לחוות-דעת משפטית

שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע הערב (ה') באופן רשמי כי הוא אינו מתכוון להתפטר עקב ההחלטה להעמידו לדין באשמת מירמה והפרת אמונים בפרשת השגריר זאב בן-אריה. "על-פי חוות דעת משפטית שניתנה לי איני חייב להתפטר מתפקידי", אמר ליברמן באירוע הדלקת נרות חנוכה של מפלגת הליכוד ביתנו.

בתחילה ליברמן הלין על כך שנאלץ לסבול מחקירה מתמשכת ומתגלגלת שנמשכה מאז 1996. "רודפים אותי כבר 16 שנה, ולא היה יום אחד מאז יולי 1996 שלא נחקרתי במשטרה".

בנוגע להבטחתו כי יתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום, אמר ליברמן כי "את ההבטחה להתפטר נתתי לגבי ההחלטה האם לעמיד אותי לדין בתיק המרכזי שנפתח נגדי ולא לגבי פרשת השגריר".

ליברמן הסביר את גרסתו בפרשה וטען כי "במקרה של מינוי השגריר בן-אריה, ההחלטה הייתה צריכה להתקבל פה-אחד. את חברי הוועדה לא הכרתי בכלל. היה ברור לכל חברי הוועדה כי מדובר באדם המתאים מאוד לתפקיד. אפשר לשאול את חברי הוועדה האם ניסתי לשכנע אותם לבחור בשגריר בן-אריה".

עוד לפני הדברים זכה ליברמן לחיזוק מראש הממשלה בנימין נתניהו, שטען כי הוא מברך את ליברמן על כך שהאשמות העיקריות נגדו ירדו היום מעל הפרק, ופרסם הודעה בזו הלשון: "אני מאמין במערכת החוק בישראל ומכבד אותה. הזכות שהיא נותנת לכל אזרח בישראל באשר הוא להגן על עצמו מוקנית גם לשר ליברמן, ואני מאחל לו שיוכיח את חפותו גם בנושא היחיד שנשאר".