הפד אישר הצעה להגברת הפיקוח על הבנקים הזרים בארה"ב

מועצת המנהלים של הפדרל ריזרב אישרה הצעה להקשחת דרישות ההון של הבנקים הזרים ■ ההצעה תגרום לבנקים הזרים לעמוד באותן דרישות הון שהבנקים האמריקאים מחוייבים בהן

מועצת המנהלים של הפדרל ריזרב אישרה פה אחד הצעה להגברת הפיקוח של הפד על הבנקים הזרים הפועלים בארצות הברית, כך מדווח עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל". על פי ההצעה שאושרה, הבנקים הזרים ייצטרכו לעמוד באותן דרישות הון ומינוף שהבנקים האמריקאים מחוייבים לעמוד בהן.

"ההצעה הזו של הפד הינה תגובה ישירה לנקודות התורפה שהתגלו בפעילות של הבנקים הזרים בארצות הברית במהלך המשבר הכלכלי", אמר דניאל טרולו, אחד מחברי מועצת המנהלים של הפד, ושחקן מרכזי במאמצים של הבנק המרכזי של ארצות הברית להטיל רגולציה על הבנקים הפועלים במדינה.

לאחר האישור הראשוני של ההצעה, נכנסים עשוה לתקופה של 90 יום שבמהלכה יכולים הבנקים וגורמים אחרים להביע את דעתם על ההצעה ולהעלות התנגדויות. על פי ההערכות הבנקים הזרים בארצות הברית אפילו ייפנו לממשלות שלהם על מנת שיסיעו להם למנוע את אישורה הסופי של ההצעה. בתום התקופה, יכול הפד לעשות שינויים בהצעה שלו לפני שהוא מאשר אותה סופית, והתקנות החדשות צפויות להיכנס לתוקף ב-1 ביולי 2015.

על פי ההצעה הראשונית שאושרה בפד, 107 בנקים זרים - שיש להם נכסים בהיקף של 50 מיליארד דולר לפחות - יושפעו מההחלטה. הם יצטרפו ל-23 הבנקים האמריקאים שכבר מחויבים לעמוד בדרישות הנוקשות של הפדרל ריזרב. קבוצת מסחר שמייצגת חלק מהבנקים הזרים בארצות הברית טענה כי ההצעה של הפד הינה "רחבה מדי ועלולה לגרום לחלק מהבנקים להפסיק את פעילותם בארצות הברית". בקבוצה טוענים כי הפד צריך לכפות את התנאים הללו רק על הבנקים שמהווים סכנה ממשית ליציבות של כלכלת ארצות הברית ושהפד צריך לבחון כל בנק לחוד.