7 אסטרטגיות שעשויות להניב תשואה עד 20%

בבנק ההשקעות גולדמן זאקס שלחו ללקוחות שלהם רשימה עם מספר אסטרטגיות מסחר ל-2013 ■ מרבית ההמלצות מבוססות על ההנחה כי כלכלת ארה"ב תציג שיפור מהותי בשנה הבאה

בבנק ההשקעות גולדמן זאקס לא מפסיקים לספק תחזיות והמלצות ל-2013. לפני מספר שבועות פרסמו בגולדמן תחזית אופטימית במיוחד לגבי השנה הבאה ואף המליצו על מספר אסטרטגיות מסחר. בסוף השבוע הם שלחו ללקוחות שלהם רשימה של 7 המלצות נוספות לאסטרטגיות מסחר שעשויות להניב תשואות של עד כ-20%.

עם זאת, חשוב לציין שחלק מרעיונות המסחר של בנק ההשקעות אינם מיועדים למשקיע הממוצע אלא למשקיעים המנוסים יותר, משום שהם טכנים בעיקרם ומיועדים למי שכבר התנסה בסוג זה של השקעות.

1. פוזיציית לונג על הצמיחה בתמ"ג של ארה"ב - לבנק ההשקעות קיימת תעודת סל המכונה Wavefront GDP Growth, המרכיבה למעשה פוזיציות לונג על חברות המשתייכות לסקטורים המחזוריים, כגון חברות התעשייה והחומרים. מנגד, היא מכילה פוזיציות שורט על מניות שנחשבות הגנתיות, כגון קמעונאיות המזון וחברות הפארמה. תחזית תשואה: 10%.

מה ההיגיון? בבנק ההשקעות שוריים מאוד על כלכלת ארה"ב ב-2013, וסוברים כי שוק המניות יציג תשואות מרשימות, במיוחד במניות של החברות המחזוריות המשקפות סיכון גבוה יותר.

2. פוזיציית לונג על תעודת סל המתמחה במט"ח - בבנק ההשקעות ממליצים לפתוח פוזיציית לונג על תעודת הסל "FX Current", שמשקיעה במטבעות של מדינות עם יתרה חיובית בחשבון השוטף. התשואה הצפויה: 4%.

3. לונג על הבנקים הגדולים בארה"ב - בגולדמן זאקס מאמינים כי הבנקים הגגדולים בארה"ב יעשו "קאמבק" גדול ב-2013 ולכן ממליצים להשקיע בתעודת הסל BKX, המשקיעה במניות של מספר בנקים גדולים. התשואה הצפויה: 20%. מה ההיגיון? בבנק ההשקעות מציינים כי אחת ההשלכות של התאוששות שוק הדיור ב-2012, תהיה חיזוק הבנקים הגדולים, וכופעל יוצא מכך תשואות גבוהות במניות שלהם.

4. לונג על החוב הספרדי - אחת ההמלצות של כלכלני בנק ההשקעות מתייחסת להשקעה באג"ח ממשלתיות של ספרד לתקופה של 5 שנים. תשואה צפויה: 8%. ההיגיון: בגולדמן טוענים כי חרף העובדה שהם צופים כי ההאטה בספרד תימשך גם ב-2013, לדעתם האג"ח הממשלתיות מתומחרות נמוך מדי בהשוואה לאג"ח הגרמניות.

5. שילוב של לונג ושורט בשוק הסחורות - כלכלני גולדמן זאקס ממליצים על אסטרטגיית מסחר המשלבת מספר תעודות סל בשוק הסחורות, כגון לונג על GSCI Petroleum ו- GSCI Corn (תעודת סל על מחירי התירס). בנוסף ממליצים לפתוח פוזיציית לונג על תעודת סל המהמרת על עלייה במחירי הנחושת - GSCI Copper, ומנגד לפתוח שורט על תעודת סל המהמרת על ירידה במחירי האלומיניום - GSCI Aluminum. התשואה הצפויה: 12% (ב-6 החודשים הראשונים של 2013).

6. שורט על תעודת הסל המשקיעה ב-CDX - מאחר וובנק ההשקעות מאמינים בהתאוששות הכלכלה האמריקנית ושוק הדיור, ממליצים לפתוח פוזיציית שורט על תעודת הסל CDX HY 19. תשואה צפויה: 4.9%.

7. שורט על הדולר האוסטרלי - בגולדמן ממליצים לפתוח פוזיציית שורט על הדולר האוסטרלי, כנגד לונג על הכתר הנורווגי. תשואה צפויה: 15.2%. מה ההיגיון? בבנק ההשקעות מאמינים כי בעוד הכלכלה האוסטרלית נמשכת, הבנק המרכזי שלה ימשיך לבצע הקלות מוניטריות.