קניון וקומפלקס בתי קולנוע ייבנה בבאר-שבע ב-450 מיליון שקל

נכסים ובניין באמצעות ישפרו, חברה הנמצאת בבעלותה המלאה, הודיעה היום על הקמת פרויקט חדש בבאר-שבע - "ישפרו פלאנט"

מעבר בסיסי צה"ל לנגב כמו גם ההשקעה בקווי הרכבת החדשים לבאר-שבע מדברנת את יזמי הנדל"ן לקדם פרויקטים שאפתניים בבירת הנגב. חברת נכסים ובניין מקבוצת IDB של נוחי דנקנר באמצעות ישפרו, חברה הנמצאת בבעלותה המלאה, הודיעה היום (ב') על הקמת פרויקט חדש בבאר-שבע - "ישפרו פלאנט".

מדובר במרכז מסחרי בהיקף 63 אלף מ"ר בנוי במפלס אחד שיכלול בתוכו גם קומפלקס בתי קולנוע של YES PLANET של קבוצת תיאטראות ישראל. הפרויקט החדש עתיד להיבנות על מגרש ענק בהיקף 240 דונם בדרום העיר, קרקע היסטורית של נכסים ובניין. היקף ההשקעה בפרויקט עתיד לעמוד על כ-450 מיליון שקל ובנוסף, עתידה קבוצת תיאטראות ישראל להשקיע כ-100 מיליון שקל נוספים בבניית בתי הקולנוע במתחם. התוכנית למתחם מאושרת והחברה עתידה לקבל את היתר הבנייה בחודשים הקרובים. נכון להיום החלו עבודות ראשוניות בשטח במסגרתן נהרסו מספר מבנים ישנים ופונו מספר עסקים ישנים.

המרכז החדש יצטרף למרכז ישפרו סנטר הקיים במקום ומתפרס על פני כעשרת אלפים מ"ר בנוי כך שלאחר סיום הבנייה יעמוד שטחו הבנוי של המרכז החדש על כ-73 אלף מ"ר. עוד במסגרת הפרויקט ייבנו גם כ-2,500 מקומות חנייה עם אפשרות להרחבתם בעתיד. על פי תחזית החברה, צפוי המרכז להיפתח במחצית השנייה של 2014. עוד נמסר מהחברה כי: "צפי ההכנסות המתוכננות עומד על כ-72 מילון שקל בשנה הראשונה ועד ל-75 מיליון שקל בשנה הרביעית". עוד נמסר כי דמי השכירות צפויים לעמוד על ממוצע של 110 שקל למ"ר. בעוד השיווק הרשמי של שטחי המסחר טרם החל, נקב רפי ביסקר בשמה של רשת קסטרו כאחת הרשתות שעומדת להיכנס לפרויקט ולפתוח במקום את החנות הגדולה ביותר בארץ לדבריו.

השטח הבנוי במתחם יכלול קניון בשטח 18 אלף מ"ר, מתחם חנויות ענק, מתחם מזון הכולל מסעדות מזון מהיר לצד מסעדות ובתי קפה. מתחם הקולנוע שייבנה במסגרת הפרויקט החדש עתיד לכלול 20 אולמות קולנוע בהיקף 3,400 מושבים. המתחם תוכנן ע"י קובי לויצקי, ממשרד ברעלי לויצקי כסיף.

ההכרזה על הקמת הקניון החדש ובתי הקולנוע מגיעה לאחר שרק בשבוע שעבר הכריזה חברת ניאו לינאו סינמה, יזמית מתחמי 'סינמה סיטי' על הסכמות שהושגו להקמת מתחם בתי קולנוע חדש בעיר הדרומית. המתחם המדובר עתיד להשתרע על פני 30 אלף מ"ר, לכלול 22 אולמות קולנוע, להיבנות בהיקף השקעה של כ-300 מיליון שקל ולהיפתח, בדומה לפרויקט של נכסים ובניין ב-2014. מדובר בתוספת משמעותית של בתי קולנוע לעיר הדרומית שכבר היום מכילה קרוב לעשרה אולמות קיימים. את הפרויקט מקדמים חברת י.ח דמרי שהיא בעלת הקרקע, האחים לאון ומשה אדרי וחברת JTLV בבעלות עמיר בירם.

סגי איתן, מנכ"ל קבוצת נכסים ובניין ויו"ר ישפרו: "ישפרו פלאנט הינו פרויקט חזון של קבוצת נכסים ובניין IDB בהיותו מגה פרויקט אשר יתן מענה רחב לצרכי הבילוי ותרבות הפנאי של תושבי העיר והסביבה תחת קורת גג אחת, מסביב לשעון. מיקומו של ישפרו פלאנט הינו על ציר מרכזי, בסמיכות לשכונות חדשות ומתחדשות של העיר ובקירוב לאוניברסיטה, עיר הבה"דים, מרכז התקשוב העתידי של צה"ל ופארק ההייטק שלנו - גב-ים נגב - שאנו בונים ואשר הבניין הראשון בו יתאכלס ב-2013 .שני מגה פרויקטים אלו ייצרו תשתית תעסוקתית ויהוו אבן שואבת לצעירים, שהם דור העתיד".

ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ: "באר-שבע משרתת למעלה מ-600 אלף איש ומעבר צה"ל דרומה הוא שובר שיוויון. פעם אלפי המהנדסים שלומדים בבאר-שבע היו מסיימים את הלימודים ועוזבים, עכשיו, יחד עם מעבר יחידות צה"ל ומרכז התיקשוב, מצב זה ישתנה. נכון להיום יש בעיר השקעות בהיקף 3 מיליאר שקל בפרויקטים שונים, פרטיים וציבוריים. היזמים לא עושים לנו טובה. כולם מרוויחים מהצמיחה".

עזרא צוק, מנכ"ל ישפרו: חברת ישפרו מחזיקה כיום 6 מרכזי קניות גדולים פתוחים בצמתים אסטרטגיים בארץ ומתחם ישפרו פלאנט הינו המרכז השביעי המצטרף למרכזים אלה. באר-שבע, נמצאת במגמת צמיחה עקבית לאורך השנים האחרונות, כאשר מדי שנה מצטרפים לעיר אלפי סטודנטים, וזאת בנוסף לפרויקט עיר הבה"דים שיהווה תוספת של אלפי משפחות חדשות".

מוקי גרידינגר, מנכ"ל קבוצת תיאטראות: "אני שמח להיות שותף לפרויקט ישפרו פלאנט. בשנים האחרונות באר-שבע הינה אחת הערים הצומחות בישראל וראשיה משקיעים משאבים רבים בפיתוח תשתיות, מרכזי צריכה נוחים ומרכזים תרבותיים וחינוכיים, ועוד לא נאמרה המילה האחרונה. אנו מאמינים שבבאר-שבע ישנו פוטנציאל עצום של אוכלוסייה דינמית וצעירה ובה אלפי סטודנטים, כל אלה בוודאי יוכלו להנות ממרכז תרבותי ובידורי כ- Yes Planet".