סקר: כ-80% ממפתחי האפליקציות מעדיפים אייפד ואייפון

אורן רביב, אנליסט בכיר ב-IDC ישראל:"הסיבה העיקרית בהחלטה לאילו מערכות הפעלה, לפתח אפליקציה, היא כמות המכשירים בשוק התומכים בה"

מפתחי האפליקציות הפכו ללקוחות החשובים ביותר של יצרניות הסמארטפונים והטאבלטים. 85% ממפתחי האפליקציות בעולם העדיפו את מערכת ההפעלה iOS לאייפון וכ-83% את האייפד של אפל - כך לפי סקר שנערך באוגוסט בקרב 5,526 מפתחי מובייל על-ידי חברת המחקר IDC בשיתוף עם Appcelerator.

"הסיבה העיקרית בהחלטה לאילו מערכות הפעלה, לפתח אפליקציה, היא כמות המכשירים בשוק התומכים בה", אומר אורן רביב, אנליסט בכיר, טכנולוגיות חדשות, IDC ישראל, "כשאחריה נמצאות עלות המכשירים ופוטנציאל ההכנסות".

התשובה זו תעניין את מיקרוסופט, שעסוקה כרגע בדחיפת מכשירים תומכי חלונות 8 לשוק ויכולה להשפיע על תמחורם העתידי. בסקר נמצא, שרק 33% מהמפתחים העדיפו את מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, כאשר בקטגוריית ווינדוס פון, נמצא שרק 21% מעדיפים את ווינדוס פון 7. נציין שהסקר בוצע לפני שמיקרוסופט השיקה את ווינדוס פון 8.

העניין שמפתחים מביעים בפיתוח לטאבלטים מבוססי חלונות 8, נובע בעיקר מהציפייה לאפשרות ההשקה של האפליקציות הן על טאבלטים והן על דסקטופים.

גוגל קרובה לאפל

חברת גוגל קרובה מאוד לאפל, עם מערכת האנדרואיד. 76% מהמפתחים בחרו באנדרואיד לסמארטפונים, כאשר בקטגוריית הטאבלטים, הנתון ירד ל-66%.

מה יקרה לתחום פיתוח האפליקציות בעתיד? טלוויזיות חכמות, רכבים, קונסולות משחקים, מסכים מתקפלים ו-Google Glass (המשקפיים של גוגל), הם חמש הפלטפורמות החדשות שהעונים לסקר מאמינים שיפתחו להן אפליקציות ב-2015.

מפתחים את העתיד
 מפתחים את העתיד