מאבק ביפנאוטו: סמל"ת הציעה 105 מ' ש' למחזיקי האג"ח

בתגובה שמעון ברזילי, שחתם בתחילת החודש עם זאבי על מסמך עקרונות, העלה הצעה משופרת

מכירות סובארו בישראל אולי נמצאות בשפל חסר תקדים, אך המאבק על רכישת השליטה בזיכיון הרכב היפני מלמד כי עדיין יש מי שמאמין במותג החבוט, ששלט בכבישי הארץ בשנות ה-80. בתחילת החודש חתם גד זאבי על מסמך עקרונות למכירת זכיינית סובארו, יפנאוטו החזקות, לידי שמעון ברזילי, בעל סוכנות סובארו בירושלים.

אתמול הפתיעה יבואנית פיאט, סמל"ת של מיכאל לוי, והגישה למחזיקי האג"ח של יפנאוטו החזקות הצעה לרכוש את זיכיון סובארו (המוחזק על-ידי החברה הבת, יפנאוטו רכב, שנמניותיה משועבדות לאג"ח) תמורת 105 מיליון שקל - סכום המכסה את התחייבויות האג"ח.

בתגובה פרסם היום ברזילי הצעה משופרת למחזיקי האג"ח, הכוללת שתי חלופות: הראשונה - החזר חוב עד לשנת 2019, בתוספת ביטחונות בשווי של 40 מיליון שקל, והשנייה - רכישת האג"ח במחיר מלא, ללא "תספורת". חוב האג"ח של יפנאוטו החזקות עומד על כ-100 מיליון שקל. בתוך חודשיים עלה מחיר האג"ח בבורסה ב-75%, על רקע המגעים למכירת זיכיון סובארו.

בעקבות עדכון פרטי ההצעה של סמל"ת באתר הבורסה הבוקר, פרסמה יפנאוטו החזקות תגובה חריפה למחזיקי האג"ח: "החברה רואה התנהלות זאת בחומרה רבה... פניות מעין אלה הן לא ברשותכם ולא בסמכותכם".

היום אחר הצהריים אמורים מחזיקי האג"ח להתכנס בתל אביב במשרדי נאמן האג"ח, הרמטיק נאמנויות, כדי לדון בהצעות של ברזילי ושל סמל"ת. למחזיקי האג"ח תהיות רבות לגבי מקורות המימון של ברזילי ולגבי המועד המדויק של השלמת העסקה עמו.

יפנאוטו החזקות, בעבר הרחוק מובילת שוק בתחום הרכב בישראל, סובלת משחיקה בהכנסותיה. את החודשים ינואר-ספטמבר 2012 סיימה עם הפסד של 37 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 71 מיליון שקל ב-2011 כולה, ונתח השוק שלה ירד לפחות מ-1%. רואי החשבון צירפו לדוחותיה הערת "עסק חי", על רקע אי-עמידה בתשלומים לנושיה בזמן.