טמרס טלקום רוצה למכור אינטרנט ללקוחות עסקיים

החברה שבבעלותו של איש העסקים פויו זבלדוביץ', מבקשת להרחיב את רישיונה ולמכור גישה לאינטרנט ישירות ולא רק באמצעות חברות ISP (ספקיות אינטרנט)

טמרס טלקום שבבעלותו של איש העסקים פויו זבלדוביץ', מבקשת להרחיב את רישיונה ולמכור גישה לאינטרנט ישירות ללקוחות מוסדיים ולא רק באמצעות חברות ISP (ספקיות אינטרנט). כך נודע ל"גלובס".

טמרס, נזכיר, הניחה כבל תת-ימי שמחבר בין ישראל לקפריסין ואשר באמצעותו היא מתחברת לרשת כבלים בינלאומית ומשם לשאר העולם. לאחרונה, ניסתה החברה להגיע לסיכום עם פרטנר וסלקום במטרה למכור להן קיבולות להעברת אינטרנט, ואולם היא נתקלה בתחרות חזקה מצד חברת מד נאוטילוס, שגם לה כבל תת-ימי ותיק, שהורידה מחירים והצליחה לשמר את החברות אצלה.

עיקר התעבורה מישראל לעולם וההיפך עובר דרך שלוש ספקיות האינטרנט הגדולות - בזק בינלאומי, פרטנר וסלקום. הראשונה הניחה כבל עצמאי, והאחרות מקבלות שירות כאמור ממד נאוטילוס.

עד כה, טמרס הצליחה לגייס מספר לקוחות אבל לא בהיקף משמעותי. לכן מבחינתה הדרך להרחיב את פעילותה היא להגיע ישירות ללקוחות עסקיים ומוסדיים ולהיהפך למעשה לספקית אינטרנט, זאת מבלי להיכנס לשוק הפרטי.

הדבר, נציין, מחייב שינוי בהוראות משרד התקשורת שקובע שהחיבור לחו"ל יבוצע רק דרך ספקיות ISP. זאת כדי למנוע מצב שבו חברות כבלים תת-ימיים ימכרו ישירות ללקוחות עסקיים גדולים ויעקפו את הספקיות.