ועדת הכספים: החדשות המקומיות יוארכו עד מאי 2013

ח"כ משה גפני: "אני רוצה לוודא ש-180 עובדי החדשות המקומיות לא ילכו הביתה בסוף החודש" ■ לאחר הרכבת הממשלה החדשה הנושא יעלה לדיון בשנית

על רקע מצבו של ערוץ 10 והפגנת העיתונאים היום (ג') מול בית הליכוד בתל-אביב, עובדי החדשות המקומיות יכולים לנשום מעט לרווחה. ועדת הכספים של הכנסת החליטה היום להאריך את שידורי החדשות המקומיות עד לתחילת מאי 2013, מה שיאפשר מעט אוויר לנשמה ל-180 עובדי המהדורות האזוריות, שהתמודדו עם סכנת פיטורים.

ועדת הכספים החליטה להאריך את השידורים בהתאם לסעיף 38 לחוק יסוד: הכנסת, המתייחס להארכה אוטומטית של חוקים והוראות שעה שיפוגו בסוף השנה בגלל הקדמת הבחירות. המשמעות היא שהחדשות המקומיות יוכלו לשדר עד תחילת מאי 2013.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר בדיון כי הוא רוצה לוודא כי 180 עובדי החדשות המקומיות לא ילכו הביתה בסוף החודש.

החוק הקיים המתייחס לחדשות המקומיות, שהיה אמור לפוג בסוף השנה, חייב את חברות הכבלים והלוויין בתשלום תמלוגים למדינה בגובה של 25.5 מיליון שקל. סכום זה שימש להפקת החדשות המקומיות באמצעות חברת קודה הפקות, בבאר-שבע, ירושלים, קריית שמונה, חיפה, תל-אביב ומהדורה ארצית בשפה הערבית. מלבד שתי מהדורות, שאר המהדורות התנהלו על-ידי חברת הפקה מקומית שעבדה מול קודה.

השנה הוחלט לבטל את חובת תשלום התמלוגים של הוט ו-yes, וכך נוצר למעשה חלל שאינו מאפשר את מימון החדשות המקומיות. לאחרונה עלתה הצעה לתיקון החוק של משרד התקשורת, שלפיה התקציב יקוצץ ל-18.5 מיליון שקל. אולם הכנסת התפזרה מבלי לדון בהצעה.

כעת החליטה ועדת הכספים להאריך את שידורן של החדשות המקומיות, כשלאחר הרכבת הממשלה החדשה הנושא יעלה לדיון בשנית, כדי לנסות ולמצוא פתרון קבע למהדורות המקומיות.