ארה"ב: "מאוכזבים מהתעקשות ישראל להמשיך בפרובוקציות"

גינוי חריף במיוחד על החלטת הממשלה להרחיב הבניה ליד ירושלים ■ דוברת משרד החוץ האמריקאי, ויקטוריה נולנד: "ההכרזות החוזרות ונשנות (של הרשויות בישראל) והתכניות להתחלות בניה חדשות מנוגדות לקידום השלום"

ארה"ב גינתה אמש שוב את פעילות הרחבת הבניה בגדה על רקע ידיעות שהממשלה מזרזת הליכי תכנון ואישור של שכונות חדשות באזור ירושלים, ובעקבות החלטת הממשלה, לפני כשלושה שבועות, לאשר בניית 3,000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק ולקדם הליכי תכנון של עוד אלפי יחידות במזרח ירושלים ובגושי הישובים הגדולים.

דוברת משרד החוץ האמריקאי, ויקטוריה נולנד, ניסחה את הביקורת במילים חריפות במיוחד, שמבטאות את הזעם הגובר בממשל אובמה על מדיניות ההתנחלויות של ישראל.

"אנו מאוכזבים עמוקות מהעובדה שישראל מתעקשת להשיך בדפוס זה של פעולות פרובוקטיביות", אמרה הדוברת. "ההכרזות החוזרות ונשנות (של הרשויות בישראל) והתכניות להתחלות בניה חדשות מנוגדות לקידום השלום".

"מנהיגי ישראל אומרים כל הזמן שהם תומכים במסלול שיוביל לפתרון של שתי מדינות, אך הפעולות האלה (הרחבת הבניה) רק מעמידות בסכנה גדולה יותר את המטרה הזו", הוסיפה הדוברת.

"אנו קוראים אפוא לישראל ולפלסטינים לחדול מכל סוג של פעולות חד-צדדיות ובלתי מועילות ולנקוט צעדים קונקרטיים שיחזירו את הצדדים אל שולחן הדיונים", אמרה נולנד.

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים אמנם דחתה דיון בתכנית הקמת השלב הראשון בשכונת גבעת המטוס, אך מחר צפויה הוועדה המקומית לתכנון ובניה לדון בהקמת יחידות דיור אחרות באזור, במסגרת אחרת.