החממה של מיקרוסופט בישראל משיקה סבב שני

במחזור השני ייקחו חלק 13 חברות ישראליות, כשלדברי החברה כ-300 חברות הגישו מועמדות

מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל משיק היום (ד') את המחזור השני של חממת הסטארט-אפים של החברה, Microsoft Accelerator for Windows Azure. במחזור השני ייקחו חלק 13 חברות ישראליות, כשלדברי החברה כ-300 חברות הגישו מועמדות. החברות שנבחרו יחלו תהליך של ארבעה חודשים ויזכו להדרכה הן של אנשי מיקרוסופט, לצד מנטורים בכירים בשוק והדרכה צמודה בתחומים שונים, כולל תוכנית מימון של קרן ההשקעות Plus Ventures של יוסי מולדבסקי ודובי לחוביץ', שתציע לכל סטארט-אפ השקעה של 20 אלף דולר ללא קבלת אחזקות בחברה.

במיקרוסופט מציינים כי 70% מהחברות שהשתתפו במחזור הראשון של החברה גייסו הון או קיבלו הצעה רשמית להשקעה - תוך שלושה חודשים מסיום המחזור, כשבסה"כ גייסו 6.5 מיליון דולר. מיקרוסופט הכריזה לראשונה על הקמת החממה במארס השנה.

בין החברות שנבחרו להשתתף במחזור השני של חממת מיקרוסופט נמצאות Telesofita Medical, שמפתחת טכנולוגיה שהופכת מידע רפואי מהאינטרנט לסרטוני וידיאו פשוטים; Pixtr, שמפתחת אפליקציה לשיפור אוטומטי של תמונות פנים; Shopetti, המפתחת אפליקציית קניות חברתית לנשים; Physihome, המפתחת טכנולוגיה לטיפולי פיזיותרפיה בשילוב מכשיר קינקט; KitchenBug, המאפשרת ניתוח מיידי של מתכונים מהאינטרנט ותרגומם לערכים תזונתיים; LiveTune, המפתחת אפליקציה ללימוד מוזיקה באופן מותאם אישית למשתמש ועוד.

לדברי יורם יעקבי, מנהל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, "ההצלחה של המחזור הראשון הניעה אותנו להציב יעדים גבוהים עוד יותר במחזור השני. לצורך כך שכללנו את המודל ושילבנו שורה של חידושים שיתנו ערך מוסף ליזמים ויגדילו את סיכויי הצלחתם". עוד הוסףי יעקבי כי "כבר עתה, עוד לפני פתיחת המחזור, יש התעניינות ערה של גופי השקעה בחברות המשתתפות והדבר יוצר אופטימיות הן בקרב היזמים והן בקרב צוות מיקרוסופט".