כחלון: "תנו לתקשורת לעבוד. הכשל בשוק הטלוויזיה גדול"

שר התקשורת על החוק להצלת ערוץ 10: "הרפורמה היא רק אקמול - הכשל בשוק הטלוויזיה גדול משחשבנו" ■ "אני התחלתי במהלך ולא סיימתי כי עיכבו אותי"

שר התקשורת משה כחלון הציג הבוקר (ה') במליאת הכנסת את החוק להצלת ערוץ 10 ואמר כי זהו רק "אקמול", ויש צורך בפעולה מעמיקה יותר.

"אפשר היה לעשות את זה לפני הרבה מאוד זמן", אמר כחלון בדיון. "הייתה גרירת רגליים, אבל אני מרוצה שהגענו ליום הזה. אני חושב שגם הפתרון החלקי הזה הוא 'אקמול' לשוק הטלוויזיה בישראל. חייבת להיות רפורמה אמיתית.

"בשנה הבאה יעמוד פה שר התקשורת הבא ויבקש בשביל רשת או קשת או כולם יחד. יש בעיה אמיתית בטלוויזיה במדינת ישראל. חשבתי שהרפורמה שתעביר אותם מזיכיונות לרישיונות תתן מענה, אבל כנראה שיש כשל הרבה יותר גדול ממה שחשבנו".

עוד אמר כחלון: "בסיום תפקידי אני עומד פה ומבקש מהכנסת לתמוך בהסדרה נוספת. בעוד שנה יהיה מי שיבקש עוד הסדרה. כל מה שאנחנו עושים זו הסדרה. אני מציע רפורמה אמיתית, שינוי ברגולציה, התאמה כלכלית".

לדבריו, "זה לא מחזה נעים לראות אנשי תקשורת שמשחרים לפתחם של פוליטיקאים לבקש עבור עצמם. זו חוויה לא נעימה שאני הייתי מוותר עליה. למה אנחנו צריכים את זה? תנו להם רישיונות ותתאימו להם את הרגולציה וחופש. למה אנחנו מחזיקים אותם? כדי שאנחנו נבוא אליהם והם יבואו אלינו? זה לא מוציא אותנו טוב. אני התחלתי, לא הצלחתי לסיים, עיכבו אותי. אנחנו יודעים מה צריך לעשות ואיך, רק צריך לקבל אומץ ולעשות".

"תנו להם לעבוד", אמר כחלון בסיום דבריו, בהתייחסו לתקשורת הישראלית.