ר"מ איטליה מריו מונטי התפטר מתפקידו; בחירות בפברואר

(עדכון) - מונטי הודיע כבר ב-8 בדצמבר כי בכוונתו להתפטר לאחר שרה"מ לשעבר סילביו ברלוסקוני הסיר את תמיכתו מממשלת מונטי

מריו מונטי, ראש ממשלת איטליה, התפטר הערב (ו') מתפקידו וסלל את הדרך לבחירות כלליות במדינה בשנה הבאה.

מונטי, כלכלן ובעבר חבר בנציבות האירופית, מונה לראש ממשלת איטליה בשנה שעברה והוביל ממשלת טכנוקרטים במטרה לבלום את המשבר הכלכלי במדינה. הוא העביר תוכניות צנע ורפורמות כלכליות שדרשו בכירים באיחוד האירופי, אך באותה נשימה יצר לעצמו יריבים מבית.

מוקדם יותר היום אישר הפרלמנט באיטליה את תקציב המדינה לשנת 2013. הבחירות במדינה צפויות להתקיים בפברואר ומונטי טרם הודיע אם יתמודד. הוא צפוי למסור על כך הודעה מחרתיים.

מונטי הודיע כבר ב-8 בדצמבר כי בכוונתו להתפטר לאחר שרה"מ לשעבר סילביו ברלוסקוני הסיר את תמיכתו מממשלת מונטי.

ברלוסקוני מאשים את מריו מונטי, ראש הממשלה שהחליף אותו לפני כשנה, ב"נטייה גרמנית מדי", וטוען שמרווחי התשואה של האג"ח האיטלקיות, שעלייתן איימה לגרור את איטליה לחדלות פירעון של חובותיה, היו "המצאה" שנועדה להפיל את ממשלתו.

בראיון שהשיק את מערכת הבחירות הנוכחית של הפוליטיקאי-המיליארדר השערורייתי בן ה-76, אמר ברלוסקוני ש"מונטי אימץ מדיניות שהייתה גרמנית מדי. כל הנתונים הכלכליים רק הורעו בתקופתו".

"מה אכפת לנו ממרווח התשואה?", שאל ברלוסקוני את המראיין, בהתכוונו למרווח בין תשואות האג"ח הריבוניות האיטלקיות והגרמניות המקבילות, שמאותת על עצבנות המשקיעים ביחס לאיטליה. "המרווח הוא טריק והמצאה שנועדו להדיח את הרוב ששלט במדינה".