אובמה: אני מאמין שניתן להגיע להסכמה בעניין הצוק הפיסקלי

במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיים הלילה נשיא ארצות הברית אמר אובמה כי הוא מוכן לתוכנית שתיושם על פני שלבים ■ אובמה אמר כי הוא מוכן לחתום במיידית על הצעה שתמנע את העלאת המסים עבור 98% מהאזרחים

נשיא ארצות הברית קיים אתמול בלילה מסיבת עיתונאים מיוחדת ובה התייחס למצב המגעים בנוגע לסוגיית הצוק הפיסקלי, במיוחד לאור מפח הנפש שחווה יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ג'ון ביינר שנאלץ ביום חמישי למשוך את ההצבעה על התוכנית החלופית שלו בגלל שלא הצליח להשיג את התמיכה הדרושה להצעה אפילו בקרב חברי המפלגה שלו.

במסיבת העיתונאים שקיים אובמה הוא המשיך להביע אופטימיות לגבי האפשרות להגעה להסכם בנושא הצוק הפיסקלי והעלה את האפשרות שהוא מוכן לחלק את התוכנית לטיפול בנושא לחלקים קטנים יותר שייושמו לאורך תקופה מסויימת ולא בבת אחת.

"אני עדיין מוכן ורוצה להגיע לחבילה כוללת לפתרון המשבר", אמר אובמה לעיתונאים מהבית הלבן. "אני עדיין מאמין שניתן להגיע לתוכנית שתיושם במכה אחת או תתפרס על פני מספר צעדים. תקראו לי אופטימיסט חסר תקנה, אני באמת מאמין שניתן עדיין להגיע להסכמה בעניין.

לאור ההתפתחויות האחרונות, נראה כי פחתו הסיכויים להגיע להסכמה בעניין לפני סוף השנה, שלא לדבר על היעד שהציב הנשיא אובמה - לפני חופשת חג המולד. הקונגרס והסנאט לא יחזרו מחופשת החג לפני ה-27 בדצמבר ואילו הנשיא עצמו טס אתמול עם משפחתו להוואי שם יבלה -כמדי שנה- את חופשת חג המולד. אובמה צפוי לחזור לקראת סוף השבוע הבא.

במהלך מסיבת העיתונאים אמר אובמה כי בשלב הראשוני הוא מוכן לחתום על הצעה מיידית שתמנע את העלאת המסים לאלה שמשתכרים פחות מ-250 אלף דולר בשנה. "כולנו מסכימים שלא צריך להלעות את המסים עבור 98% מהאזרחים עם תחילת השנה", אמר אובמה. הנשיא אמר שהוא מוכן לעשות את הצעד הזה בתנאי שביטוח האבטלה עבור 2 מיליון אמריקאים - שעתידים לאבד אותו בתחילת השנה הקרובה - יוארך והבטחה לטיפול בסוגיית הוצאות הממשלה בשנה הקרובה.

מסיבת העיתואנים שקיים אובמה באה לאחר סבב שיחות עם ג'ון ביינר ועם מנהיג הדמוקרטים בסנאט הארי ריד. והתקיימה לאחר תום המסחר בוול סטריט שננעל בירידות שערים לאור כישלונו של ביינר להעביר את "התוכנית החלופית" שלו, שהלחיץ את המשקיעים.