אפריקה נכסים תקים ותפעיל חניון ברמת החי"ל ל-19 שנה

החניון יכלול ארבע קומות תת קרקעיות ו-540 מקומות חנייה

חברת אפריקה נכסים זכתה במכרז לבניית חניון ציבורי ברמת החי"ל בתל אביב. החברה התקשרה עם חברת דניה סיבוס כחברה הקבלנית שתבצע את הפרויקט בהיקף כספי של 64 מיליון שקל לא כולל מע"מ. מדובר במכרז לתכנון, הקמה, הפעלה ומסירה (DBOT) של חניון ציבורי ברחוב הברזל ברמת החי"ל בסמוך לבית החולים אסותא.

החניון יכלול ארבע קומות תת קרקעיות ו-540 מקומות חנייה. המגרש עליו ייבנה החניון נמצא בבעלות עיריית תל אביב ונכון להיום פועל במקום חניון המופעל על ידי אחוזות החוף וכולל כ-150 מקומות חנייה. במקום החניון העילי יוקם שטח ציבורי מגונן.

את מסמכי המכרז המדובר שפורסם במאי השנה רכשו 5 חברות ואולם שתי הצעות בלבד הוגשו בסופו של דבר למכרז. הצעה אחת שהוגשה הייתה של חברת חנן מור והשנייה של חברת אפריקה נכסים. החברות התחרו במכרז על תקופת החכרה מינימאלית של החניון כאשר הצעתה של חנן מור עמדה על 280 חודשים בעוד הצעתה של אפריקה נכסים עמדה על 227 חודשים בלבד. שתי ההצעות היו גבוהות מאומדן העירייה שעמד על בין 164 ל-204 חודשים בלבד.

עוד במסגרת המכרז תהיה אחראית החברה גם על ביצוע עבודות גינון, פיתוח רחבות ושבילים, תאורה, מים והשקייה, ניקוז וריהוט גן בשטחי עבודות הפיתוח, בהתאם למפורט הנכלל במסמכי המכרז. עיריית תל אביב תשתתף במימון עלות הפרויקט בהיקף כספי של מיליון שקל. יש לציין שסכום השתתפות העירייה הינו כפוף לקבלת אישורי גורמי העירייה, והוא ישולם לזוכה בתנאים ובמועדים הקבועים במכרז. עוד עולה מהודעת החברה לבורסה כי התקשרות החברה והעירייה בהסכם הקמת הפרויקט, כפופה לאישורם של שר האוצר ושר הפנים.

תקופת החכירה של החניון נקבעה למשך כ-19 שנה (227 חודשים) וזאת מיום קבלת שני האישורים האמורים של משרדי האוצר והפנים. יש לציין שתקופת החכירה של החניון תחל מיום קבלת היתר הבנייה לפרויקט ולא כפי שנהוג לעיתים במכרזים דומים כאשר תקופת החכירה מתחילה מיום קבלת טופס האכלוס. לאחר תום תקופת החכירה יועבר החניון חזרה לידי עיריית תל אביב.

אבי ברזילי, משנה למנכ"ל אפריקה נכסים אמר היום כי: "הזכייה המכרז מהווה סנונית ראשונה לכניסה המחודשת של אפריקה נכסים לתחום מכרזי ה-BOT. עשינו בעבר כבר מספר פרויקטים בשיטה זו, כמו כביש 6 למשל, וכבר כעת הגשנו מועמדות לתכנון בנייה והפעלה של בניין נוסף בשיטה זו בירושלים. נמשיך להתמודד על פרויקטים בתחום זה".

פרויקט נוסף לגביו חתמה דניה סיבוס הסכם ביצוע לאחרונה הוא פרויקט היוקרה של חברת גינדי החזקות ברמת השרון. מדובר בפרויקט 'אלון' שבנייתו החלה בימים אלו ועתיד לכלול בניין מגורים בגובה 17 קומות הכולל 88 יחידות דיור. הסכם הביצוע שנחתם מול דניה סיבוס עומד על 90 מיליון שקל (כולל מע"מ). נזכיר שהחברה זכתה במכרז שפורסם על ידי עיריית רמת השרון ומינהל מקרקעי ישראל ושילמה על הקרקע מחיר שיא של כ-145 מיליון שקל המשקף שווי קרקע ליחידת דיור בגובה כ-1.6 מיליון שקל (כולל מע"מ).

על פי דיווחי חברת גינדי החזקות עד היום מכרה החברה בפרויקט 21 דירות בהיקף כספי של כ-115 מיליון שקל, סכום המשקף מחיר ממוצע של כ-5.4 מיליון שקל לדירה. אכלוס הפרויקט צפוי בספטמבר 2015.