עסקים כרגיל? פלאפון ניידה עובדים כדי להחליף את השובתים

בדיקת "גלובס": פלאפון סגרה את מרכז השירות באום אל-פחם ■ עובד: "חבל שלקוחות נפגעים" ■ ההנהלה: "המרכז נסגר בגלל איומים על עובדים ולקוחות"

הנהלת פלאפון הכחישה בשבוע שעבר באופן נמרץ ביותר את הטענה שהחברה ניידה עובדים ממרכזי שירות אחדים כדי להחליף את העובדים השובתים במרכזי השירות בחדרה ובאום אל-פחם, אליהם הצטרפו בהמשך גם עובדי המרכז בפתח-תקווה.

"החברה פועלת כסדרה והשירות לא נפגע", נמסר אז, "כמובן שלא התקיים היום כל ניוד בין מרכזי השירות, שכן מי היה משרת את הלקוחות בנתניה אם הועברו משם נציגים לחדרה?".

ואולם, במסגרת בדיקת "גלובס" שנערכה באחד ממרכזי השירות של החברה באזור השרון, טענו העובדים כי חבריהם דווקא כן נשלחו להחליף את העובדים השובתים בחדרה ובפתח-תקווה.

העובדים טענו כי במקום נרשם עומס, לא רק משום שהבדיקה נעשתה בסוף השבוע ומשום שהחלו למכור את מכשירי ה"אייפון 5", אלא גם בשל עיצומי העובדים. "אני מאוד מקווה שנצליח", אמר אחד העובדים, "רק חבל שהלקוחות נפגעים".

על אף הניסיון העקבי של הנהלת החברה להציג עסקים כרגיל, בדיקת "גלובס" מגלה כי מרכז השירות באום אל-פחם סגור לחלוטין. "המרכז סגור", כתוב באתר החברה, "עובדי פלאפון ישמחו לשרת אתכם במרכז פלאפון בחדרה".

בשבוע שעבר כתבה מנהלת בחברה הודעה שכותרתה "עדכון חשוב מאוד", וזו לשונה: "שמ"ש (שירות מכירה ושימור) אום אל-פחם סגורה. אין להפנות לשם לקוחות. במקרה שלקוחות מתקשרים לברר על קנסות של עיכובים בגין החזרת מכשירים חלופיים - יש להסביר ללקוח כי לא יחויב בגין העיכוב".

בוועד הפעולה של עובדי פלאפון מדגישים כי הם אלה שהחליטו להשבית רק חלק מהמתקנים בחברה, ועל כן החברה יכולה לנייד עובדים ממתקנים שאינם שובתים ובכך להתגבר במידה רבה על הנזקים.

עם זאת, עצם הניוד של העובדים מצריך משאבים מצד ההנהלה, בין היתר באמצעות תגבור משמרות של עובדים שאינם שובתים, ובשלב זה קשה להעריך האם וכיצד העיצומים הורגשו על-ידי הלקוחות - למעט הלקוחות באזור אום אל-פחם שנתקלו במרכז שירות סגור.

מהנהלת פלאפון נמסר בתגובה: "עקב איומים על עובדים ולקוחות בשבוע שעבר, נקודת המכירה באום אל-פחם סגורה מאז יום חמישי בצהריים. הלקוחות מופנים למרכז השירות בחדרה, ועובדים מאום אל-פחם שולבו במרכז השירות. תפקידנו הוא לשרת את הלקוחות, ואנו נמשיך לעשות זאת גם בעתיד".