אנליסט: "הקריסה הפיננסית ב-2013 תהיה הגדולה ביותר"

החזאי הכללכי-חברתי הפופולרי ג'רלד סלנטה (Celente) מחברת המחקר Trends Research סבור כי בועת האג"ח המנופחת תתפוצץ ב-2013 ותזעזע את השווקים

לאחר שנוכחנו לדעת כי נבואת סוף העולם של המאיה לא התממשה, ישנם נביאי זעם אחרים הסוברים כי, אומנם העולם אינו קרוב לקיצו, אך בהחלט קיים סיכוי סביר לקריסה כלכלית בארה"ב שתזעזע את השווקים.

אחד מאותם "נביאי זעם" הוא החזאי הכללכי-חברתי הפופולרי ג'רלד סלנטה (Celente) מחברת המחקר Trends Research. סלנטה סבור כי מה שיפיל את כלכלת ארה"ב זה לא בהכרח הצוק הפיסקלי אלא דווקא בועת האג"ח שתתפוצץ ותיגרור את הכלכלה העולמית "לקריסה פיננסית שעוד לא ראינו כמותה".

סלנטה מבסס את התחזית שלו על עבודתו המחקרית של ד"ר פול קרייג רוברטס, בכיר לשעבר במשרד האוצר האמריקני, שמשכונע כי שוק האג"ח שהתנפח בשנים האחרונות למימדי ענק, צפוי "להתפוצץ" ב-2013. "כולם יודעים שהמשחק הזה (של שוק האג"ח) הוא מזוייף", טען סלנטה בראיון לאתר הכלכלי "קינג וורלד".

"שוק האג"ח עומד להתפוצץ ולהוביל את ארה"ב לאסון כלכלי שחמור יותר מהשפל הגדול" מצהיר סלנטה.

אז מהי הסיבה המרכזית לתחזית האימים? סלנטה מסביר: "כל העולם נשען על אותן אג"ח 'מזוייפות' ולכן מדינות רבות יקלעו למשבר. שיעורי הריבית יתחילו לעלות, וכאשר זה יקרה, בועת האג"ח תתפוצץ". החזאי הפסימי סבור כי לא יהיה ניתן לשמור על מדיניות של ריבית אפסית לאורך זמן, כפי שעושה ה'פד' ובנקים אחרים בעולם משום שמדיניות זו תגרום לבסוף לבעיות כלכליות ולכן יהיו חייבים להעלות אותה.