האנליסט שזעק וצדק: "זוהי האמא של כל הזדמנויות הקנייה"

לפני כשנה, כאשר כלכלנים רבים תיארו את אירופה במונחים של "ליהמן ברדרס 2.0", האסטרטג מיכאל גייד, (Gayed), טען כי השווקים באירופה מספקים הזדמנות ■ על מה הוא ממליץ כעת?

לפני כמעט כשנה, ב-18 בינואר 2012, מיכאל גייד, (Gayed), אנליסט ואסטרטג ראשי בחברת Pension Partners, כתב בטור דעה במרקטוואץ' את ההפך ממה שכולם חשבו באותה תקופה. גייד טען כי כי השווקים הפיננסים באירופה הם "האמא של כל הזדמנויות הקנייה".

באותה תקופה, הקריאה הזו נראתה לרבים כרעיון אבסורדי לחלוטין, שכן, כיצד שוקי המניות באירופה יציגו תשואה חיובית בהיתחשב במשבר החוב שפגע אנושות במדינות גוש האירו? גייד מתאר בטור שכתב כי באותה תקופה המדיה דיברה על אירופה במונחים של משבר 2008, הבהילה את הציבור והייתה תחושה של סוף העולם.

ומה קרה מאז? כל נבואות הזעם שדיברו על "ליהמן ברדרס 2.0" לא התגשמו, בעיקר בשל הצעדים המוניטריים של "סופר בן" וה-ECB. גייד מציין כי מאז חודש יולי, אז נגיד הבנק המרכזי האירופי הכריז כי יעשה ככל יכולתו להגן על האירו וגם עמד במילתו כאשר הזרים מיליארדי אירו לשווקים, שוקי המניות באירופה זינקו בממוצע בכ-40% והיכו את המדדים בארה"ב. "הכסף הגדול התחיל לזרום לאירופה ולהמר בגדול על כך שכדור הארץ ימשיך להסתובב", הוא מצהיר.

אז על מה הוא ממליץ כעת? "אני סבור כי הסקטור הפיננסי ימשיך להציג ביצועי יתר, אם כי יותר בארה"ב ובשווקים המתעוררים", טוען גייד. עם זאת הוא מוסיף ואומר כי מעבר לכך, חשוב עדיין לשים לב להשלכות של המשך ההתחזקות באירופה. "חוזק במוסדות הפיננסים של אירופה, משמעו כי הכסף הגדול מהמר על כך שההתאוששות בכלכלות אירופה תגיע ב-2013".