קרדן אן.וי מוכרת את בית תהל תמורת 74 מיליון שקל

מדובר בבניין הממוקם על קרקע בת שלושה דונם, המיועד למגורים ושימש לאחרונה את חברת תהל, החברה בת של קרדן

חברת תהל, חברה בת בבעלותה המלאה של קרדן NV המווה גם את זרוע הפעילות שלה בתחום תשתיות המים, חתמה אתמול (א') על הסכם למכירת בניין הנמצא בבעלותה ברחוב אבן גבירול 54 פינת רחוב מאנה בתל אביב, תמורת 74 מיליון שקל. מדובר בבניין הממוקם על קרקע בת שלושה דונם, המיועד למגורים.

בשנים האחרונות שימש הבניין את משרדיה של חברת תהל, שפינתה לאחרונה את הבניין וכיום הוא אינו מאוכלס. את הבניין רכשה קבוצת העיר החדשה בבעלות דרור הלוי, באמצעות גוף פיננסי שחבר אל הקבוצה לצורך מימוש הפרויקט.

בדרך כלל קבוצות רכישה אינן רוכשות נכסים במזומן, אלא חותמות על הסכם אופציה לרכישת קרקע לפרק זמן מוסכם בו הן מגבשות קבוצת רכישה ולאחר השלמתה, רוכשות את הקרקע. במקרה זה, רכשה קבוצת העיר החדשה, למרות היותה קבוצה המארגנת קבוצות רכישה, את הנכס במזומן באמצעות גוף פיננסי. בכוונת החברה, להרוס את הבניין להקים במקומו בניין מגורים הכולל 100 דירות שרובן קטנות, וחניון תת קרקעי.

בשנת 2010 חתמה תהל על הסכם קומבינציה עם חברת האחות קרדן נדל"ן, לפיו תהל תמכור את הבניין לקרדן נדל"ן בתמורה לתקבולים ממכירת הדירות החדשות בפרויקט שתקים קרדן נדל"ן. אלא שבחודש פברואר 2010 הודיעה תהל לקרדן נדל"ן כי היא מבטלת את ההסכם בשל אי עמידה בתנאי מתלה שנקבע בו. מכירת הבניין הממוקם בלב תל אביב, סמוך לכיכר רבין, הוא חלק ממדיניות קרדן NV לממש נכסים בבעלותה, בין היתר במזרח אירופה לצורך כיסוי הפסדים כספיים של החברה.