עידן עופר: "אני תמים ולעתים מתאכזב מאוד; פרישה? לא כרגע"

הבעלים של החברה לישראל בראיון לשבועון סיני: "ההון המשפחתי שלנו לא יועבר לילדים אם הם לא יעבדו מספיק קשה" ■ "אגסי חכם ואני מחבב אותו. אבל בנייה ותפעול של חברה מצריכים כישורים שונים"

"שי אגסי חכם, ואני מחבב אותו וגם את הרעיון שלו. אבל בנייה ותפעול של חברה הם שני דברים שמצריכים כישורים שונים", כך אומר עידן עופר בהתבטאות פומבית ראשונה על הדחתו של אגסי לשבועון הסיני "סאותרן וויקלי". "זה דבר רגיל שמייסד פורש מהניהול בישראל. ולשי אגסי יש עדיין 10% בחברת בטר פלייס", הוסיף עופר.

"פרישה? לא כרגע"

עופר אירח את הצוות הסיני במשרדיו שבמגדל פלטינום בת"א וזכה לכתבה מחמיאה שתיארה את עסקיה של החברה לישראל מרגע רכישתה ע"י משפחת עופר ממשפחת אייזנברג בשנת 1999.

עופר, שתואר בכתבה כאיש העשיר ביותר בישראל עם הון מוערך של כ-6 מיליארד דולר (הערכת "פורבס"), הציג בפני הכתב שורה של כרטיסי ביקור של אנשי עסקים סינים, בין היתר של יו"ר PAG הסינית (קרן השקעות), ואמר עליו שהוא "מאוד חכם ומכיר את ישראל יותר טוב ממני".

לשאלה אם יש לו תוכניות פרישה, אמר עופר (57): "פרישה? לא כרגע. כשאפרוש זה יהיה תלוי בילדים שלי, שיהיו מבוגרים ויעבדו או ילמדו קשה. ההון המשפחתי שלנו לא יועבר אליהם אוטומטית סתם כך. אם הם לא יעבדו מספיק קשה, אני לא אעביר להם את המושכות".

כשנשאל עופר אם יש לו פילוסופיה עסקית משלו, כמו לסטיב ג'ובס, מייסד אפל ("תחשבו אחר"), או אנדרו גרוב, מייסד אינטל ("רק הפרנואידים שורדים"), אמר עופר: "אני מעריץ גדול של ג'ובס. מה שאני מעריך הכי הרבה הן היושרה, הכנות, ההתייחסות לאנשים ברצינות ועשיית העסקים בצורה הוגנת. אני תמים, ותמיד מקווה שאחרים יהיו תמימים כמוני. אבל תמיד גיליתי שאחרים שונים ממני, ולעתים אני מתאכזב מאוד. בנוסף, אני לעולם לא מוותר, וכמעט אף פעם לא קונה או מוכר חברות, אני מעדיף להמשיך להתרחב ולהתרחב".

כשנשאל עופר אם קל לו או קשה ל לעשות עסקים בסין בהשוואה למדינות אחרות, הוא אמר כי "לדעתי קל יותר לעשות עסקים בסין, בזכות השיטה הפוליטית הסינית. ראשי ערים ומזכירי מפלגה רוצים כולם לעשות משהו, לא חשוב עד כמה קטנים המחוזות שלהם, מפני שהם יודעים שהבאת עסקים תסייע לקדם את הקריירה שלהם. ורשויות מקומיות עושות את מה שבייג'ין אומרת, בעוד שבהודו, הרשויות יכולות לסכל פרויקט שאושר בניו דלהי. הידידים הרשמיים שלי בסין תמיד שמחים להציג אותי בפני אנשים אחרים. זוהי מערכת ה'גואנשי' - היחסים או הקשרים האישיים. הם יודעים, כמובן, שאני לא אדם בלתי ידוע".

"אכפת לי מפוליטיקה"

עופר גם נשאל על תחביביו מחוץ לעבודה וענה: "אני מחבב מאוד ספורט. במידת האפשר הייתי שמח ללכת לרוץ או לעשות הליכה מדי יום. אני נהנה בעיקר לקרוא, בייחוד ספרי פוליטיקה והיסטוריה. אין לי כוונה להיות מעורב אי פעם בפוליטיקה, בהחלט לא, אבל אכפת לי מפוליטיקה".