עו"ד צבי אגמון: אשת השנה - נשיאת העליון הפורשת ביניש

"הפעילות המקצועית החשובה ביותר שבוצעה השנה במשרד אגמון-רוזנברג-הכהן היא ייצוג השותפות במאגר הגז תמר בעסקאות למכירת גז טבעי"

- מיהו איש השנה בתחום המשפט לשנת 2012?

"לדעתי, אשת השנה במשפט היא נשיאת בית המשפט העליון שפרשה השנה, השופטת דורית ביניש. הנשיאה הייתה האישה הראשונה שעמדה בראש הרשות השופטת, ופרישתה הייתה סיום של קריירה משפטית מפוארת כראש מחלקת בג"צים בפרקליטות המדינה, כפרקליטת המדינה, ולאחר מכן כשופטת בית המשפט העליון. לאורך השנים, השופטת ביניש הגנה, בגופה ממש, על שלטון החוק ועמדה כחומה בצורה בפני התקפות חוזרות ונשנות על מערכת המשפט".

- מה הייתה ההתפתחות המשפטית החשובה של 2012?

"המחאה החברתית שפרצה בקיץ 2011 נועדה להביא לשינוי חברתי אמיתי ולשיפור מצבו של מעמד הביניים. לצערי, התוצאה העיקרית של המחאה - שהיא ההתפתחות המשפטית החשובה בשנה החולפת - הייתה יצירת רגולציה עודפת. אלא שסחרור הרגולציה שאליו נקלענו בשנה האחרונה מחטיא את המטרה ואין בו כדי להביא לשיפור המיוחל במצבו של מעמד הביניים".

- מבחינה מקצועית, מה הדבר החשוב ביותר שעשית השנה?

"הפעילות המקצועית החשובה ביותר שבוצעה השנה במשרדנו הממוזג - אגמון ושות' רוזנברג הכהן שות' - היא ייצוג השותפות במאגר הגז תמר בעסקאות למכירת גז טבעי. מדובר בעסקאות חדשניות ביותר מבחינה משפטית, בעלות היקף כספי עצום, הנרחב ביותר שבוצע אי-פעם בישראל. במסגרת עסקאות אלה נכרתו הסכמים למכירת גז טבעי עם חברת החשמל, יצרני חשמל פרטיים ועם יצרנים אחרים".

- לאיזה שינוי במערכת המשפט אתה מייחל בשנת 2013?

"בסופו של יום, מערכת המשפט היא, בין היתר, בבואה של המשתמשים בשירותיה. אני מייחל שהציבור הישראלי ישכיל לעשות שימוש גם בדרכים ובשיטות אחרות ליישוב סכסוכים, כגון בוררויות מוסכמות וגישורים, ולא יזדקק רק למערכת המשפט".