גלייקומינדס תאלץ לפטר את המנכ"ל אם לא תגייס הון

המנכ"ל של חברת האבחון הרפואי ד"ר אבינועם דרוקלר, וסמנכ"ל הפיתוח ניר דותן שגם הוא מועמד לפיטורים, משכו אשתקד 3 מיליון שקל

חברת האבחון הרפואי גלייקומינדס, שהכריזה על תוכנית התייעלות משמעותית באוגוסט האחרון, הצהירה היום, כי הגיעה לקו האדום: אם לא יגויס הון משמעותי לחברה עד סוף מארס 2013, יפוטרו המנכ"ל, ד"ר אבינועם דרוקלר, וסמנכ"ל הפיתוח, ניר דותן.

בקופת גלייקומינדס 3.2 מיליון שקל, נכון לסוף הרבעון השלישי. הכנסות החברה עמדו על 1.8 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים של 2012, ובתקופה זו היא שרפה 10.2 מיליון שקל במזומן. עלות שכרם של דרוקלר ודותן עמדה ב-2011 על 1.7 מיליון שקל ו-1.2 מיליון שקל בהתאמה. במסגרת תוכנית ההתייעלות מאוגוסט קוצצו 20% משכר ההנהלה.

דרוקלר הוא הגורם הדומיננטי בגלייקומינדס, ובעל המניות הגדול בה הוא היו"ר, חנן גילוץ, ממייסדי אורבוטק, המחזיק 7.6%. בעל מניות ידוע נוסף הוא רוברט טאוב (6.2%), מייסד חברת אומריקס וכיום בקבוצת ג'ונסון אנד ג'ונסון, אשר התפטר מהדירקטוריון לפני כמה שבועות.

גילוץ אמר היום ל"גלובס": "אנחנו עדיין לא מרימים ידיים, אבל זו חברה ציבורית המתנהלת לפי המשאבים שלה והמחויבות לבעלי המניות. אנחנו בודקים אפשרויות, ובהן גיוסים ציבוריים ופרטיים, שיתופי פעולה או מכירת נכסים. אני נוטה להאמין שלא יקרה בסופו של דבר שום דבר דרמטי ב-31 במארס". עוד ציין כי "המכירות לא עמדו בציפיות, מלכתחילה לא גייסנו מספיק כסף. קיווינו שבבורסה נוכל לעשות גיוסי המשך, אבל זה לא הסתייע. במקומות שבהם אנחנו מוכרים, רואים מכירות חוזרות, אבל בגלל בעיות המימון לא הצלחנו להגדיל את מערך המכירות. אנחנו עדיין זקוקים לכסף, כדי ליצור מאסה שיווקית קריטית".

קשרים ושותפויות לא בוססו

גלייקומינדס הייתה מאחרונות ההנפקות חברות ביומד בבורסה ב-2010. היא גייסה כ-20 מיליון שקל לפי שווי של 79 מיליון שקל, ללא חתם. הבוקר נסחרה ב-6.5 מיליון שקל.החברה פיתחה בדיקה המאפשרת לנבא את קצב ההידרדרות של חולי טרשת נפוצה, כדי להתאים להם תרופות. היא הציגה ניסויים קליניים התומכים בתועלת המוצר, אך לא ביססה את הקשר עם חברות הביטוח ולא יצרה שותפויות עם חברות התרופות שעל מכירת בדיקותיהן היא הייתה אמורה להשפיע. גורמים אלו, בנוסף לתקציב הדל, היקשו על חדירתה לשוק.