"יש להזהיר את ציבור הנוסעים ממצבה הבעייתי של אליטליה"

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, ל"גלובס": "הפרסומים מדאיגים. אשגר מכתב למנהל רשות התעופה האזרחית ובו דרישה חוזרת לטפל בשמירה על כספם של הטסים הישראלים באשר הם"

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, אמר היום (ג') ל"גלובס" כי "הפרסומים על מצבה הבעייתי של חברת התעופה אליטליה - מדאיגים. בכוונתי לשגר מכתב לסוכני הנסיעות להישמר בעניין ולהזהיר במידת הצורך גם את ציבור הנוסעים".

במקביל, אומר פתאל כי בכוונתו לשגר כבר בימים הקרובים מכתב למנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) במשרד התחבורה, גיורא רום, ובו דרישה חוזרת לטפל בשמירה על כספם של הטסים הישראלים באשר הם.

רק בשבוע שעבר שיגר פתאל לרום מכתב דומה בעקבות החשש שהתעורר מקריסתה האפשרית של חברת התעופה האוקראינית אירוסוויט בחודשים הקרובים. "כבר עתה ברור כי יהיו לקוחות שרכשו כרטיסי טיסה מראש למועדים בהם החברה לא תפעל בישראל, וקיים חשש כבד לביטחון כספי הנוסעים", כתב אז. לדבריו, הסאגה הזו עלולה לחזור על עצמה - כך לפחות לפי הפרסומים השונים - גם עם אליטליה.

"הפתרון לבעיות מסוג זה, כלומר שמירה על כספם של הלקוחות, נמצא בידי משרד התחבורה. הוא זה שאמור להחזיק ערבות כספית של כל חברת תעופה שטסה לארץ אך למרבה הצער הוא לא עושה כך. הגיע הזמן לשים לזה סוף".

לדברי פתאל, ב-5 השנים האחרונות קרסו כ-100 חברות תעופה שונות, ואיתן ירד לטמיון כספם של לקוחות. "לצערי מדינת ישראל מתעלמת מאי-היציבות בענף ומתנערת מהאחריות שלה להגן על כספי אזרחי ישראל. זה מצב בלתי נסבל", אמר.

העיתון האיטלקי רפובליקה פרסם אמש כי אליטליה נמצאת בצרות וכי היא מפסידה מדי יום 630 אלף אירו ובארבע השנים האחרונות, מאז הופרטה, היא בהפסדים מצטברים של כ-730 מיליון אירו.

מנציגות אליטליה בישראל נמסר ה"עסקים כרגיל".