יציבות בשוק המט"ח: הדולר היציג נקבע ב-3.747 שקלים

שער הדולר נקבע ללא שינוי מול השקל, האירו היציג נחלש קלות ל-4.9525 שקלים ■ FXCM ישראל: "הדולר נמצא בחוסר יכולת לנצל הזדמנויות חיוביות לאחרונה"

השקל נסחר היום (ד') בכיוונים מנוגדים מול שני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. שערו היציג של המטבע האמריקני נקבע ללא שינוי ב-3.747 שקלים, והאירו היציג נחלש קלות ל-4.9525 שקלים.

אתמול, נזכיר, לא נקבעו שערים יציגים במט"ח עקב חופשת חג המולד בארה"ב, והמטבעות הגיבו ללא שינוי משמעותי להורדת הריבית של בנק ישראל מיום לפני כן ולתחזית הצמיחה החדשה למשק הישראלי.

בשוק המט"ח העולמי היום הדולר יציב מול המטבעות המרכזיים - נסחר תמורת 1.3186 דולר לאירו, ב-1.6134 דולר לליש"ט ומול הין היפני הדולר מתחזק בכ-0.6% לשער של 85.27 ין לדולר.

ב-FXCM ישראל טוענים הבוקר כי "הדולר נמצא בחוסר יכולת לנצל הזדמנויות חיוביות לאחרונה", וכי המסחר השלילי בשוק המניות היה צריך לגרום מזמן לשינוי חיובי שלא קרה. "עכשיו, כאשר הנזילות מאוד נמוכה בשוקי העולם, הדולר יכול בהחלט להתנדנד בחוזקה לכל כיוון בזירה העולמית, ולייצר סוג של מעצור לחיוב גם אצלנו", לדבריהם.

בחברת פריקו ניהול סיכונים מציינים כי כל תנועה בשוק המט"ח המקומי עשויה להתקבל בשיעור חד מהרגיל בשל הפעילות הדלילה של הסוחרים בעולם. בנוסף, הם מעריכים כי למרות שהנגיד פישר ציין את התחזקות השקל כגורם שיש לתת עליו את הדעת, אנחנו לא צפויים לראות התערבויות מצד בנק ישראל בטווח הקרוב. בעניין סוגיית הצוק הפיסקלי, בפריקו סבורים כי "אי יכולתו של הממשל האמריקני להגיע להסכמה עד לתחילת שבוע הבא עלולה לגרור להפחתת הדירוג של ארה"ב, ותסמן את תחילתו של מיתון חריף שצפוי לגרור אחריו את העולם כולו".

מנגד, כלכלני ATRADE מעריכים כי לא תהיה היום תנועה ממשית של הצמד דולר/שקל היות והמסחר בעולם מתנהל בכבדות יחסית אחרי חופשת חג המולד, לכן "לאלו אשר מצפים לתנועות חדות, מצפה אכזבה".