עיריית ת"א מגדילה את היקף התמיכות לספורט במיליון שקל

תקציב התמיכות ב-2013 יסתכם ב-5 מיליון שקל, ועד 2014 יצמח בסך הכל ב-23.5% ■ בני יהודה היא הקבוצה שנהנתה מהתמיכה הגדולה ביותר ב-2011

על-אף ההמלצות של ועדת טרכטנברג שמשפיעות גם על תקציב עיריית ת"א, ולמרות הקצאה בסך 60 מיליון שקל בתקציב 2013 לבניית אולם הכדורסל החדש (שישמש את הפועל ת"א) במתחם הדרייב-אין בגני התערוכה - החליטה העירייה להגדיל את התמיכה באגודות העירוניות בסך של מיליון שקל בשנתיים הקרובות: תוספת של 750 אלף שקל ב-2013, ועוד 250 אלף שקל בתקציב 2014, שיביא אותו אל סך של 5.25 מיליון שקל (גידול של 23.5% בתוך שנתיים).

בשנה הקרובה (2013) יעמדו התמיכות על-סך של 5 מיליון שקל (לפני חריגות ורזרבות שונות), לכלל 54 האגודות בעיר (515 קבוצות) ב-38 ענפי ספורט.

יש לציין כי עדיין מדובר על סכומי תמיכות נמוכים לספורט ביחס לעיריות אחרות. כהשוואה, ראש עיריית רמה"ש, איציק רוכברגר, הצהיר לא מזמן כי הקצה 5 מיליון שקל לפעילותה של קבוצת ליגת העל בכדורגל עירוני רמה"ש.

הכסף של עיריית ת"א מחולק על-פי מפתחות שונים, והשנה התווספו להם הגדלות בתמיכה לקבוצות אוהדים (הפועל אוסישקין ת"א, ומכבי קביליו יפו) ב-25%, והגדלת תמיכה לקבוצות בעלות פעילות של נשים, קבוצות באיזורים בעלי עדיפות, תרומה לקהילה והיקף פעילות.

גם הקריטריונים לקבלת הכספים הוקשחו. קבוצות הבוגרים של מכבי ת"א כדורסל וכדורגל והפועל ת"א כדורגל לא זכאיות לתמיכה, שכן זו מוענקת רק לקבוצות מלכ"ר. כדורגל, כדורסל ושייט זוכים לעדיפות לעומת שחייה ואתלטיקה שנמצאים רק בדרג השלישי.

דרבי נוער: ניצחון למכבי

מנתוני התמיכה בספורט של 2011 שהגיעו לידי "גלובספורט", עולה כי התקציב עמד באותה שנה על 7.5 מיליון שקל - אחרי חריגות ורזרבות. בני יהודה הובילה מבין כל אגודות העיר בכספי התמיכה, עם 1.346 מיליון שקל שקיבל מועדון הכדורגל. מחלקת הנוער של מכבי ת"א בכדורגל קיבלה 827 אלף שקל; קבוצות הספורט של אגודת אס"א ת"א נהנו מ-606 אלף שקל; אגודת מכבי ת"א - 441 אלף; קבוצת הנוער של הפועל ת"א כדורגל זכתה ל-435 אלף שקל; את רשימת המובילות בתמיכה סוגרות הפועל אוסישקין (כדורסל, 353 אלף שקל), בית"ר/שמשון ת"א (כדורגל, 348 אלף שקל), ומועדון הימייה של הפועל ת"א (338 אלף).

יו"ר ועדת הספורט בת"א, אלון סולר: "התמיכה העירונית בספורט ההישגי הינה קריטית להמשך הפעילות הספורטיבית בעיר, שחלק מרכזי ממנה נערך ע"י אגודות הספורט. החלטה זו מהווה הצהרת כוונות משמעותית ואמשיך לפעול על מנת להרחיב את תמיכתנו בפעילות הספורטיבית בעיר גם בעתיד".