טבע הודיעה על ביטול הסכם רישיון עם פרוטאולוג'יקס

טבע ממשיכה בקו האסטרטגי החדש שלה, המתמקד בפיתוח תרופות אתיות ונטישת תרופות הביומד ■ לפני כשבועיים החברה הודיעה על ביטול השת"פ עם מדיוונד, חברה-בת של כלל ביוטכנולוגיה

טבע ממשיכה בקו האסטרטגי שלה, לפיו היא נוטשת את תחום הביומד ועוברת לייצור תרופות האינובטיביות (אתיות). החברה הודיעה היום (ה') לפרוטאולוג'יקס כי היא מסיימת את הסכם הרישיון עימה בכל הנוגע לפיתוח מספר מולקולות ששתי החברות פיתחו ביחד. לאחר ביטול ההסכם, החברה תהיה רשאית לפעול לפיתוחן ולמסחורן של מספר תוכניות מחקר.

כאמור, מוקדם יותר החודש פרסמה טבע את התוכנית האסטרטגית החדשה שלה לשנים הבאות. במהלך הצגת התוכנית היא הודיעה כי בכוונתה לבטל את את ייצורן ושיווקן של מספר תרופות כגון ה-StemEx לטיפול בסרטן הדם.

ג'וש לוין, מנכ"ל פרוטאולוג'יקס, אמר בתגובה: "אנו מודים לטבע על השקעותיה בתחילת דרכה של פרוטאולוג'יקס וכן על תרומתה לאורך השנים לפיתוח וקידום המולקולות החדשניות שלנו הקשורות לטיפול במחלת הסרטן ובמחלות דלקתיות".

לוין הוסיף: "על רקע שינוי האסטרטגיה של טבע הגענו להסכמה עם הנהלתה על סיום שיתוף הפעולה בפרויקטים אלו. אנו מעריכים לאור המידע שקיים בידנו ניתן יהיה להמשיך את הפיתוח של מוצרים אלו לאינדיקציות הרלוונטיות וכי ימצאו שותפים חדשים להמשך פיתוח המולקולות המבטיחות, תוך חתימה על הסכמים עם חברות פארמה בינלאומיות מובילות.אנו מאמינים כי כל הסכם שנחתום והמשך הפיתוח של המולקולות יציף ערך לבעלי המניות של החברה".

שינוי באסטרטגייה של החברה בא ליידי ביטוי גם בהודעת החברה לפני כשבועיים, לפיה היא מסיימת את שיתוף-הפעולה עם מדיוונד, חברה-בת של כלל ביוטכנולוגיה (52%). טבע טענה אז כי "תחום ריפוי הפצע אינו אחד מהתחומים בהם טבע תתמקד אסטרטגית". לפיכך, טבע ומדיוונד הגיעו להסכמה על סיום ההסכמים בינן בתחום ריפוי הפצע מהשנים 2007 ו-2010, ביחס למוצרי מדיוונד - NexoBrid ו-PolyHeal. השת"פ יסתיים בסוף החודש.