פולאר: עובדיה ורויכמן מציעים הסדר חוב "עוקף זיל פלדמן"

דסטיני בבעלותם מציעה להזרים לחברה 15 מ' ש' במסגרת הנפקת זכויות

עליית מדרגה בסכסוך בין בעלי המניות הגדולים בחברת פולאר השקעות. אריה עובדיה ואבי רויכמן, המחזיקים ב-33% ממניות פולאר באמצעות חברת דסטיני, פרסמו הצעה מותנית להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח. זאת, במקביל להצעה שהגיש זיל פלדמן, בעל השליטה בפולאר המחזיק ב-40% ממניותיה. בדיווח לבורסה נמסר כי "החברה תפעל מול נושיה על מנת לבחון את עמדתם ביחס להצעה".

דסטיני מציעה להזרים לחברה 15 מיליון שקל במסגרת הנפקת זכויות או הצעה פרטית חריגה. כספי הנפקת הזכויות, ביחד עם קופת המזומנים של החברה, ישמשו לפירעון חלק מההלוואות לקרן המנוף אוריגו, כאשר לוחות הסילוקין לפירעון ההלוואות לבנקים ולמחזיקי האג"ח ייפרסו, והמחזיקים יקבלו בטוחות על חשבון הבטוחות בהן מחזיקה כיום אוריגו.

תוקפה של ההצעה הוא עד ליום חמישי הבא, ודסטיני ציינה שהיא מוכנה לנהל מו"מ מהיר עם כל הצדדים לנושא. מחזיקי האג"ח יתכנסו ביום א' לדון בהצעות השונות, וביום רביעי תתכנס האסיפה הכללית של בעלי המניות.

באחרונה הסכימו מחזיקי האג"ח של פולאר השקעות למתווה הסדר חוב שהציע פלדמן, לפיו כל בעלי המניות, כולל הוא ודסטיני, יזרימו לחברה במשותף 15 מיליון שקל.

היקף החוב של פולאר למחזיקי האג"ח שלה עומד על כ-100 מיליון שקל (האג"ח נסחרות בתשואת זבל של יותר מ-1,000%). אתמול הודיעה קרן אוריגו על כוונתה להעמיד את יתרת החוב כלפיה - 60 מיליון שקל - לפירעון מיידי אם לא תקבל מיידית תשלום של 6.9 מיליון שקל, שהייתה אמורה לקבל בשבוע שעבר.

היום הודיע מנחם מרון על התפטרותו מדירקטוריון החברה, ובכך הוא מצטרף לשלושה דירקטורים שהתפטרו באחרונה - היו"ר עזיאל פלדמן ובהמשך רויכמן ועובדיה. לפולאר שלוש השקעות מרכזיות: פרויקט הנדל"ן הולילנד שבירושלים; פרויקטים של נדל"ן מניב בארה"ב; ו-50% מחברת הזרע. בשנים האחרונות רשמה החברה הפסדי ענק, והיא מנהלת כבר תקופה מו"מ עם נושיה להסדר חוב.