באפט: הצוק הפיסקלי הינו מעשה יד אדם - ניתן לפתור אותו

המיליארדר וורן באפט התייחס אתמול לדיונים בנוגע לצוק הפיסקלי ■ "535 איש בוושינגטון לא יסכלו את רצונם של 312 מיליון איש" ■ באפט הביע אופטימיות שבסופו של דבר הסוגייה תיפתר

עוד לפני הנאום התוקפני של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, הביע אתמול המיליארדר וורן באפט אופטימיות לגבי הסיכויים להגיע לפתרון מוסכם לסוגיית הצוק הפיסקלי. באפט אמר שהוא מאמין כי בסופו של דבר בעיית החוב של ארצות הברית תיפתר וש-535 איש בוושינגטון (הכוונה לפוליטיקאים) לא יסכלו את רצונם של 312 מיליון אזרחים.

"ארצות הברית עשירה יותר מאי פעם, יש לנו 50 אלף דולר של תמ"ג על כך אזרח. אך במידה מסויימת נתנו הבטחות מעבר ליכולות שלנו והטלנו פחות מסים ממה שצריך ולכן אנחנו מוצאים את עצמנו בחוסר איזון הפיסקלי הזה", אמר אובמה בראיון לתחנת הרדיו של רשת BBC. "אך כל זה הינו מעשה יד אדם ואנחנו מדינה עשירה, ולכן ניתן לפתור את הסוגיה... אנחנו נוכל להתגבר על הבעיה הזאת. ארצות הברית התמודדה בעבר עם בעיות הרבה יותר חמורות מזה. אנחנו נפתור את זה".

באפט הינו אחד מהתומכים הנלהבים ביותר לתוכנית של אובמה להטיל מסים על עשירים ואמר מספר פעמים כי מי שיש להם צריכים לתרום יותר למדינה מאשר שיש להם פחות. באפט אמר לפני מספר חודשים כי זה לא הגיוני שהוא משלם מסים פחות מהמזכירה שלו.