הסנאט אישר חבילת סיוע של 60 מיליארד דולר לנפגעי "סנדי"

ההצעה תעבור כעת לאישור הקונגרס איך היא לא צפויה לעבור באופן חלק בעקבות התנגדות הרפובליקנים לסכום הגבוה ■ במפלגה הרפובליקנית טוענים שאין צורך בסכום הזה בעתיד הקרוב

הסנאט בארצות הברית אישר אתמול חבילת סיוע בהיקף של 60 מיליארד דולר לסיוע לתיקון הנזקים שנגרמו על ידי הסופה "סנדי" שפגעה בחוף המזרחי של ארצות הברית בתחילת חודש נובמבר. כעת ההצעה צריכה לעבור לקונגרס על מנת שתאושר שם - אך היא צפויה להיתקל בקשיים בגלל הסכום הגבוה.

הסנאט, שנמצא בשליטת המפלגה הדמוקרטית, אישר את חבילת הסיוע ברוב של 61 תומכים לעומת 31 מתנגדים. החבילה נועדה לעזור למדינות שנפגעו מהסופה במאמצי הניקיון של ההריסות, שיקום מערכת התחבורה הציבורית ובניית חלק מהמבנים שניזוקו מהסופה. בנוסף לכך, החבילה כוללת גם כספים עבור עלויות שאין להם קשר ישיר לנזקי הסופה.

כאמור, הקונגרס, שנמצא בשליטת המפלגה הרפובליקנית, צפוי להערים קשיים על אישור החבילה במיוחד לאור הסכום הגבוה שלה. הרפובליקנים טוענים כי אין צורך בחבילת סיוע כל כך גדולה בשלב הזה, אך סירבו לנקוב במספר שבו הם מוכנים להסכים לו.

ההצבעה על חבילת הסיוע מגיעה בעיתוי בעייתי מבחינת הקונגרס שנמצא בעיצומו של תהליך הדיונים על סוגיית הצוק הפיסקלי, במסגרתו הם מנסים למצוא דרכים בהיקף ההוצאות של הממשל הפדראלי. הדיון בקונגרס על חבילת הסיוע היה אמור להתקיים אתמול אך נדחה בשל פגישת המנהיגים הדמוקרטים והרפובליקנים עם הנשיא ברק אובמה.

"יש כל כך הרבה סבל, וכל כך הרבה מראות קורעי לב והצעד הזה הינו צעד בכיוון הנכון למלא את הצרכים של תושבי ניו-יורק", אמרה הסנטורית קירסטין גיליברנד ממדינת ניו-יורק.