מונטי הודיע על כוונתו לעמוד בראש קואליציה של מפלגות מרכז

ראש ממשלת איטליה המתפטר הודיע כי בכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות באיטליה בראשות קואליציה של מפלגות מרכז אשר תומכות במדיניות הרפורמות שלו ■ הבחירות באיטליה ייערכו בחודש פברואר

כשבוע לאחר שקיים מסיבת עיתונאים בה לא פסל על הסף אפשרות לחזור לתפקיד ראש הממשלה, מריו מונטי הודיע אתמול על כוונתו לרוץ בבחירות הקרובות באיטליה לתפקיד מטעם קואליציה של מפלגות מרכז שתומכות באג'נדה הכלכלית והמדינית שלו.

"החלוקה המסורתית של ימין ושמאל יש לה ערך היסטורי וסימבולי עבור המדינה, אך היא לא משקפת את הברית האמיתית הנחוצה - ברית שמבוססת על התמקדות באירופה וברפורמות כלכליות", אמר מונטי אתמול לאחר פגישה עם מספר מפלגות במרכז המפה הפוליטית באיטליה.

המשמעות של ההודעה של מונטי אתמול הינה שאנחנו עומדים בפני מירוץ משולש לראשות ממשלת איטליה בבחירות שיערכו בחודש פברואר הקרוב. חוץ ממונטי, צפויים להתמודד בבחירות מועמד של מפלגת המרכז-שמאל "המפלגה הדמוקרטית" וסילביו ברלוסקוני מטעם מפלגת "אנשי החופש".

צריך לציין ששתי המפלגות הללו תמכו בממשלת הטכנוקרט שהוקמה באיטליה לפני קצת יותר משנה בראשותו של מונטי, אך לאחר שמפלגת "אנשי החופש" משכה את תמיכתה בממשלתו של מונטי בתחילת החודש - בהוראה של ברלוסקוני - והקדמת הבחירות הודיעו שתי המפלגות על כוונתן להתמודד בבחירות הקרובות.

נזכיר כי מונטי התפטר ביום שישי שעבר מתפקידו כראש ממשלת איטליה בהתאם להודעת ההתפטרות שמסר לנשיא המדינה בתחילת החודש לפיה הוא יתפטר ברגע שיאושר תקציב המדינה לשנת 2013 - דבר שקרה ביום שישי בשעות הערב. כ-24 שעות לאחר מכן הודיע נשיא איטליה על פיזור הפרלמנט ועל הקדמת הבחירות.

מריו מונטי, כלכלן ובעבר חבר בנציבות האירופית, מונה לראש ממשלת איטליה בשנה שעברה והוביל ממשלת טכנוקרטים במטרה לבלום את המשבר הכלכלי במדינה. הוא העביר תוכניות צנע ורפורמות כלכליות שדרשו בכירים באיחוד האירופי, אך באותה נשימה יצר לעצמו יריבים מבית.