המועצה החוקתית בצרפת ביטלה העלאת מסים לעשירים

הסמכות המשפטית העליונה ביטלה הבוקר את החלטת הממשלה הצרפתית להעלות את שיעור המס המירבי על משתכרים מעל למיליון אירו ל-75% ■ השאלה שעדיין נותרה פתוחה: האם עשירי המדינה יחזרו לאחר הפסיקה?

מכה קשה לממשלת צרפת בראשותו של פרנסואה הולנד. המועצת החוקתית בצרפת, הסמכות המשפטית העליונה במדינה, הודיעה הבוקר כי היא מבטלת את החלטת הממשלה להעלות את שיעור המס המירבי שיוטל על עשירים ל-75% - כך מדווחת הבוקר סוכנות הידיעות "רויטרס".

על פי הדיווח של רויטרס, המועצה החוקתית של המדינה החליטה לבטל את העלאת המס שהייתה צפויה להיכנס לתוקף במהלך שנת 2013 ובמסגרתה יעלה שיעור המס המירבי למשתכרים מעל למיליון אירו בשנה ל-75%. מדובר במכה קשה עבור ממשלתו של הולנד, שכן העלאת המס שיוטל על עשירים היה אחד מהנושאים המרכזיים בקמפיין הבחירות שלו - בדומה לקמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

העלאת שיעור המס, שנועדה לכיסוי הגירעון הממשלתי, גררה ביקורת חריפה מצד עשירי המדינה שחלק ניכר מהם החליטו להגר למדינות אחרות - הרוב היגר לבלגיה הסמוכה - על מנת להימנע מהעלאת המס הצפויה. כעת נותר לראות אם החלטת המועצה החוקתית הצרפתית תחזיר חלק מהם למדינה.