לקראת 2013: מה חוזים המנכ"לים של פימקו לשנה הבאה?

ביל גרוס: שיעור אבטלה שלא ירד מתחת ל-7.5%, תשואה של עד 5% במניות ואג"ח ■ מוחמד אל-עריאן: "מה שרואים עכשיו בשווקים זה הימור גדול על ה'פד'".

ביל גרוס ומוחמד אל-עריאן, המנכ"לים של קרן האג"ח הענקית פימקו, משחררים את תחזיותיהם לגבי שנת 2013 - והם לא מרכיבים משקפיים ורודות, בלשון המעטה.

"מלך האג"ח" ביל גרוס, "צייץ" בחשבון הטוויטר שלו את תחזיתו: שיעור האבטלה לא ירד מתחת ל-7.5%, בניגוד למגמה בחודשים האחרונים; תשואה חלשה של עד 5% במניות ובאג"ח מה שיעלה את מחירי הזהב.

התחזית של גרוס מתאימה לתזה של פימקו, "המצב הנורמלי החדש" - אבטלה גבוהה וצמיחה איטית.

גם אל-עריאן, שותפו של גרוס בניהול פימקו, גורס כי 2013 תהיה שנה קשה עבור ארה"ב, בהתאם לתזה של הקרן, שהייתה אמורה לטענתם להסתיים כבר עד עכשיו. אל-עריאן טוען כי "'המצב הנורמלי החדש' הוא כלכלה רפויה מעליה פוליטיקה לא מתפקדת". כך לפי דבריו היום ב-CNBC. הסיבה להמשך המצב הזה, על פי פימקו, הוא חוסר היכולת של וושינגטון, עד שעות אלה ממש, להשיג הסכמה בנוגע לתקציב.

"המצב הנורמלי החדש מכיל צמיחה איטית, אבטלה גבוהה לאורך זמן וחששות בנוגע לחוב ולגרעון", אומר אל-עריאן. "עכשיו אנחנו יכולים או להכנס למיתון, או - אם הפוליטיקאים שלנו יתעשתו - נוכל לצאת חזקים בהרבה.

עוד טוען אל-עריאן כי רק ה'פד' יוכל לגבור על ההשפעות ההרסניות של הפוליטיקה על הכלכלה האמריקנית. "השוק מתמחר את זה שה'פד' לא יחכה שהפוליטיקאים יתעשתו, ושהוא מוכן להיכנס עמוק לעניינים ולהשתמש בשיטות שטרם נוסו. זה מה שרואים עכשיו בשווקים - הימור גדול על ה'פד'".