נסווקס: נפטר את כל העובדים ונקפיא פעילות אם לא נצליח לגייס הון

חברת פיתוח התרופות הודיעה גם כי קיבלה הצעת השקעה של כמה מיליוני שקלים מגורם אסטרטגי, אולם כיוון שאין היא יודעת אם ההצעה אכן תבשיל לעסקה, החליטה בינתיים להקפיא פעילות ■ במקביל, וקסיל מחסלת עסקה שנועדה להוציאה מהשימור

חברת פיתוח התרופות נסווקס הודיעה היום כי תפטר את כל עובדי החברה ותקפיא פעילותה אם לא תצליח לגייס הון בשבועות הקרובים. החברה הודיעה גם כי קיבלה הצעת השקעה של כמה מיליוני שקלים מגורם אסטרטגי, אולם כיוון שאין היא יודעת אם ההצעה אכן תבשיל לעסקה, החליטה בינתיים להקפיא את פעילות החברה. בתוך כך פרשו מן החברה גם הדירקטור זאב ברונפלד והמנכ"ל אלעד נגר.

בעקבות ההודעה נפלה מניית נסווקס ב-9% והחברה נסחרת לפי שווי של 6.4 מיליון שקל בלבד.

ל"גלובס" נודע כי נסווקס נמצאת במו"מ עם משקיע אסטרטגי מתחום הפארמה, אולם ישנו עדיין סיכוי לא מבוטל כי המו"מ יקרוס. במקרה כזה, ככל הנראה לא תמשיך החברה לגייס הון ולהתקדם בפיתוח מוצריה, אלא תחפש קונה לה או לנכסיה, גם בפשרה על המחיר.

נסווקס מנוהלת על ידי גיא יכין, בעבר מנכ"ל החברות כיאזמה ו-MGVS. בין משקיעיה נמצאים מלבד ביומדיקס (המחזיקה 15%) גם המדענים פרופ' שמואל קבילי ופרופ' חזי ברנהולץ, שניהם עם עבר מרשים בפיתוח תרופות. ברנהולת היה ממייסדי נסווקס, שבגלגולה הקודם התמקדה בחיסון הניתן בשאיפה, אותו פיתח ברנהולץ. הניסוי לא הצליחה ונסווקס התמקדה בטכנולוגיה החדשה בתחום הכבד, אך לא הצליחה לגייס מספיק הון כדי לבדוק את היתכנותה.

ווקסיל מחסלת עסקה בתקווה לצאת מהשימור

בינתיים, חברת פיתוח התרופות לסרן ווקסיל הודיעה על ביטול עסקה להחלפת מניות עם החברות SSDS ו-PPTF הנסחרות בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב.

עסקת החלפת המניות הייתה אמורה לעזור לווקסיל להגיע לפיזור מניותיה באופן שיתמוך במאמציה לצאת מרשימת השימור של הבורסה. עבור המשקיעים בחברות הזרות, החלפת המניות הייתה אמורה לאפשר חשיפה לנכס נזיל נוסף.

אולם, כשווקסיל גילתה כי הפיזור יכנס לתוקף רק בעוד כמה חודשים, ולאור הערכתה כי ממילא תצליח להביא השקעות שיאפשרו לה לצאת מרשימת השימור בטווח הקרוב יותר, החליטה לוותר על העסקה.

לפני כחודשיים הנפיקה החברה אופציות, וגייסה באמצעותן כ-600 אלף שקל. החברה מעריכה כי היא זקוקה להשקעה או מימוש נוסף בסדר גודל כזה, כדי לצאת מהשימור.