כך נחסכה לפ.ס.ז' עלות של 52.5 מיליון אירו בשנה על איברהימוביץ'

זה הסכום שהיה עולה לבעלים הקטארים להעסיק את זלאטן, אם חוק המיסוי של 75% למשתכרים מעל מיליון אירו בשנה בצרפת היה עובר

ההחלטה של בית המשפט העליון בצרפת לדחות את ההחלטה של נשיא המדינה, פרנסואה הולנד, להעלות את שיעור המיסוי המרבי על משתכרים של מעל מיליון אירו בשנה לסך של 75% - ממשיכה לתפוס כותרות בכדורגל המקומי.

מי שכמובן מושפעת באופן הכי חיובי מהמהלך הזה היא קבוצת המיליארדרים של פריז סן-ז'רמן. בחישוב שערך העיתונאי גבריאל מארקוטי, עולה כי במידה והחוק החדש היה נכנס לתוקף, הבעלים הקטארים של המועדון היו צריכים לשלם לזלאטן איברהימוביץ', בכיר המשתכרים בקבוצה, כ-52.5 מיליון אירו ברוטו בשנה.

כעת, עם הישארות המיסוי המרבי על 45% בלבד, החלוץ השבדי יעלה לפ.ס.ז' "רק" 25.5 מיליון אירו בעונה. שכר הנטו של איברהימוביץ', 14 מיליון אירו בשנה, הוא השני הכי גבוה לכדורגלן ברחבי העולם (אחרי 20 מיליון אירו בעונה שמקבל סמואל אטו באנז'י מחצ'לקה הרוסית).

להחלטה לא להפעיל את חוק המיסוי החדש יש משמעות אדירה גם בכל הקשור לפייננשל פייר-פליי של אופ"א. הגדלת המס ל-75% היתה מעלה באופן משמעותי את הוצאות השכר של הקבוצות, במה שהיה מקשה עליהן לעמוד בתקנות של אופ"א, במסגרתן ניתן לרשום הפסד תפעולי מקסימלי של 45 מיליון אירו בעונות 2011/12 ו-2012/13.

הסיבה העיקרית להחלטה של בית המשפט לדחות, בינתיים בשנה לפחות, את הטמעת חוק המיסוי החדש - היא חוסר האיזון שלו. לדוגמא, משק בית שבו שני בני הזוג מרוויחים 800 אלף אירו ברוטו בשנה, 1.6 מיליון אירו יחד, כלל לא היה מושפע מהחוק; לעומת זאת, משק בית אחר, בו אחד מרוויח 1.5 מיליון אירו בשנה בעוד בן הזוג לא עובד - היה סובל ממיסוי של 75%.